Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Lord of the Rings

Startat av Teabox, 16 December 2011 kl. 13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Citat från: mechamike skrivet 20 December 2011 kl. 08:17
Citat från: colonel skrivet 19 December 2011 kl. 17:36
Jag tycker också at LotR är en spännande nyhet - men (som der står på startsiden:läs mer och diskutera på Svenska! - kan jeg desværre ikke)... ;)

Skandinaviska funkar bra det med;-)   

Noterade att vissa set innehöll den nya "tegelstensbiten" dock i Ninjago/Forrestfire färg. Undrar om den kommer komma i grått i de färdiga LOTR setten? Man får väl hoppas så.
På vissa av setten är den i grått, t.ex ljusgrått i Uruk.Hai army och mörkgrått i Mines of Moria. Det kommer nog komma.  ;)

Svartkrut

;D Oh my goodness!!! Jag kommer defintivt ruinera mig på detta. Åh jag som nyss börjat min samling av Harry Potter och så kommer LOTR. Jag måste skaffa mig ett bättre betalt jobb helt enkelt haha  :P ... eller börja spara. Jag har läst böckerna, sett filmerna (de som kommit ut alltså) och har en dotter som heter Arwen... det här kommer verkligen bli ett måste på önskelistan.

Ras 74

Citat från: Svartkrut skrivet 21 December 2011 kl. 21:44och har en dotter som heter Arwen...

Coolt! Skulle jag mot förmodan få en dotter till så blir det kraftig övertalning om Leia... en son skulle bli svårare :D
Ledtråd: *Heavy breathing* ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Silence101

Citat från: Ras 74 skrivet 22 December 2011 kl. 08:48
Citat från: Svartkrut skrivet 21 December 2011 kl. 21:44och har en dotter som heter Arwen...

Coolt! Skulle jag mot förmodan få en dotter till så blir det kraftig övertalning om Leia... en son skulle bli svårare :D
Ledtråd: *Heavy breathing* ;)

TUNGSTÖN???   :o

Nää, inget bra namn på en son. Tänk om  ;D  ;D   ;D   ;D
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Tobbe Arnesson

Citat från: Ras 74 skrivet 22 December 2011 kl. 08:48Ledtråd: *Heavy breathing* ;)

Jag såg en gång i tiden en piratad VCD-film som var kodad på engelska för hörselskadade. Det var någon form av dålig SciFi. Vid en kärleksscen dök "Heavy breathing" upp som textremsa. Senare i filmen försökte de springa ifrån någon fara varpå ett nytt "Heavy breathing" infann sig.
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Rätt svar skulle vara Darth eller Vader  ::)

Ni är så himla knäppa...
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Svartkrut

Ha ha vilken fantasi... klart det var Darth Vader hihi. Leia är coolt, men Darth eller Vader skulle jag nog inte vilja döpa mitt barn till, i så fall vore väl Anakin bättre. Min dotter Arwen är egentligen mer lik en Eowyn, men vi valde Arwen ändå  ;D

pacc

Mycket bley, men man kan ju gissa att ungarna vill ha helms deep efter att ha fått ett par battlepacks, listigt att smyga in ett halvt torn.

Man kanske inte ska önska sig bley-makaroner i XXX, men något som kompletterar?

Mikael Sol

Jag tror jag känner som många andra att huvudsaken är att få minifigurerna. troll, orcher etc. Har länge velat bygga ett eget Helms Deep så det lär ju ske under 2012 nu! Har inte hunnit kolla igenom hela tråden, men vet vi hur länge Lego har licensen?

Tror kidsen kommer gå bananas över det här i alla fall.

Mirandir

Citat från: Mikael Sol skrivet 31 December 2011 kl. 12:40
Jag tror jag känner som många andra att huvudsaken är att få minifigurerna. troll, orcher etc. Har länge velat bygga ett eget Helms Deep så det lär ju ske under 2012 nu! Har inte hunnit kolla igenom hela tråden, men vet vi hur länge Lego har licensen?

Tror kidsen kommer gå bananas över det här i alla fall.

I pressreleasen står det "multi-year licensing agreement" och att licensen gäller såväl de tre LotR-filmerna såväl som bägge The Hobbit-filmerna. Så vi kommer garanterat att få mer under 2013. Eller ja, troligtvis redan i december då den första The Hobbit filmen går upp på bio.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Mikael Sol

Tie Fighter

Spännande att se vad dom hittar på för set till The Hobbit filmerna.
Mötet med trollen?
Mötet med spindlarna i Mörkmården?
Mötet med vargarna?
Tunnor som rymmer Minifigs?
Smaug?
Örnar borde väl dyka upp snart?

studbringer

Här är Aragon... vad tror vi ?! svärdet ser ut att bli något utöver det vanliga iaf :P

Fredrik Sörbom

Citat från: Ras 74 skrivet 22 December 2011 kl. 11:50
Rätt svar skulle vara Darth eller Vader  ::)

Ni är så himla knäppa...
Lite sent och en smula off topic kanske, men namnet är (rätt otippat) inte så unikt ändå:
http://www.scb.se/Pages/NameSearch.aspx?id=259432
knappa in valfritt namn, det finns t ex redan 7 män med förnamnet Darth, 5 med efternamnet Vader (samt hela 12 med efternamnet Maul!)
och hela 24 män med förnamnet Skywalker - så den goda sidan leder  ;)