Massa viggar! Istället för en liten vig

Startat av de Gothia, 18 November 2011 kl. 13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: de Gothia skrivet 20 December 2011 kl. 06:53
tack igen

magnus: kul att du hittat till swebrick nu! :) de gula plattorna är nån form av bröd.. :)
Jo, det var väl på tiden, kanske. Det skulle kunna vara knäckebröd om man sätter ihop flera på ett snöre. Fast då funkar kanske inte gult. Jag brukar göra en form av rundbröd med 2654 och 4150 i tan eller dark tan.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Odidoma

Jag är verkligen imponerad av dina byggen, så pass att jag har börjat göra mina egna försök med inspiration (läs kopierar) från dig! Det kommer bilder så fort det är klart men eftersom det är ett nytt tema så fattas det bitar hela tiden, det ramlar in paket från Bricklink hela tiden. Som sagt fantastiska byggen du lyckas verkligen fånga allt.

de Gothia

Citat från: Magnus den store skrivet 20 December 2011 kl. 09:37
tack igen

magnus: kul att du hittat till swebrick nu! :) de gula plattorna är nån form av bröd.. :)
Jo, det var väl på tiden, kanske. Det skulle kunna vara knäckebröd om man sätter ihop flera på ett snöre. Fast då funkar kanske inte gult. Jag brukar göra en form av rundbröd med 2654 och 4150 i tan eller dark tan.

smart! tyvärr har jag inte de bitarna.. o inte lär de tillkomma än på ett tag... budgeten för lego är noll och kommer nog vara ett långt tag.. :( bulken är väl det närmsta köpet jag ska göra...

odidoma: vad kul att du blir inspirerad! och jag ser fram emot bilder på dina byggen! två som inspirerat mig är dessa herrar derfel cardarn http://www.flickr.com/photos/45244184@N04/ och ZCerberus http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=ZCerberus

Odidoma

Citat från: de Gothia skrivet 20 December 2011 kl. 12:00
Citat från: Magnus den store skrivet 20 December 2011 kl. 09:37
tack igen

smart! tyvärr har jag inte de bitarna.. o inte lär de tillkomma än på ett tag... budgeten för lego är noll och kommer nog vara ett långt tag.. :( bulken är väl det närmsta köpet jag ska göra...

odidoma: vad kul att du blir inspirerad! och jag ser fram emot bilder på dina byggen! två som inspirerat mig är dessa herrar derfel cardarn http://www.flickr.com/photos/45244184@N04/ och ZCerberus http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=ZCerberus

Tack för ett bra tips, slipper jag kopiera dig rakt av innan jag står på egna ben. Väldigt bra och pedagogiskt upplagt.

de Gothia

Lägger in mina senaste moc här med... allt är till EB.

Avalonia Quarry by de Gothia, on Flickr

Sealgair the hunter by de Gothia, on Flickr

Avalonian Embassy in Kaliphin by de Gothia, on Flickr

Tobbe Arnesson

Det är gottigt med dina byggen, de Gothia!
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Riktigt coola MOC:s. Gillar hur du fått till utseendet på stenbrottet enkelt med vanliga bricks.
Precis så som det ser ut i ett gammalt stenbrott.

Jaktstugan med brunnen och grönskan är bra. Du får det inte att se så rörigt ut som Derfel till exempel, vilket jag gillar.

Massa små roliga detaljer på borgen som nyhetsbullan (eller vad det heter) vid landgången, grabbarna som sitter och spelar
under palmen o.s.v, o.s.v...

Tycker nog att du skulle brutit ut alla de MOC:arna du gjort för detta projekt till en ny tråd.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Kollade genom din fotoström till och med Royal Knights. Du är grym på att få det att se levande ut, med fina detaljer utan att det blir plottrigt!
Blogg: Robotkampen

de Gothia

Tack för era fina ord!!  :)

Har inte sett några andra stenbrott i Lego faktiskt så det var svårt att veta hur en medeltida stenbrytning gick till.

hittade dock denna länk http://medievaljames.blogspot.com/search?updated-max=2011-01-04T15:22:00-08:00&max-results=7 där de ska bygga en riktig borg som man gjorde förr. då fanns stenbrytningen med så den har varit till stor inspiration, bla med skiktningen på jordlagret innan berggrunden..

Just minifigsposande tycker jag är kul och viktigt för att få till en levande känsla på bygget, något som vår käre Skrytsson är expert på tycker jag!

Sista veckorna som jag är pappaledig, sen kommer nog tiden till Lego att minska drastiskt.. Att ha en son som sover lunch i tre timmar om dagen i ett halvår har gjort att jag fått tid till min legoskrubb! :)

Jesperallen

Kul att se allt tillsammans så här, har uppskattat dina bidrag mycket.

Citat från: de Gothia skrivet 11 Januari 2012 kl. 13:30
Sista veckorna som jag är pappaledig, sen kommer nog tiden till Lego att minska drastiskt.. Att ha en son som sover lunch i tre timmar om dagen i ett halvår har gjort att jag fått tid till min legoskrubb! :)

Tänkte senast igår, hur fasiken hinner han bygga så mycket med knodd hemma. :) Njut av de veckorna nu, kanske vi får se nåt mer från dig innan vardagen börjar igen?

de Gothia

haha ja pappaledigt har varit bra för mitt barn, mig själv och barnet i mig själv! ;) :D

ja jag hoppas jag ska hinna göra en krukmakare innan verkligheten står o knackar på..

Sollan

Väldigt snygga byggen!! Jag gillar speciellt den lummiga känslan vid jaktstugan. Håller tummarna för fortsatt sovande barn!

Record

Som vanligt ;), vi börjat bli bortskämda med dina borgbyggen, härligt att se livet i miljöerna :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

AndersI

Riktigt snygga! Som vanligt. Vi blir bortskämda  :)

Möjligen skulle jag tänka mig att stenbrottet skulle ha lite mer lodrät stenkant åtminstone på någon sida. I varje fall har alla stenbrott jag varit i hittills haft det (5-6 stycken). Fast det kan ju ha varit en bergknalle som de har hackat bort nu...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

de Gothia

Tack igen!! :)

Anders: ja, jag håller med dig ang sidorna men faktum är att det såg så himla tomt, sterilt och konstigt ut så jag tog mig friheten att bygga på lite... :)