Massa viggar! Istället för en liten vig

Startat av de Gothia, 18 November 2011 kl. 13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

Citat från: Teabox skrivet 09 December 2011 kl. 15:01
Trevlig vigg :)

Är det ljus gult du använt i huset?

Tack! :)

Nej, tan... kanske är lite dåligt ljus för att se det... :-\

Jesperallen

Snyggt klossat! Tittat en del på dina senaste byggen och måste säga att det är kul att se hur produktiv du är och hur fort du utvecklas. dina byggen blir bara bättre och bättre (och mer och mer inspirerande). Som jag nämnt tidigare uppskattar jag att du har fian detaljer men har förmågan att inte totalt belamra dina byggen med intryck, de är bekväma att se på.

Odidoma

Väldigt snyggt och detaljrikt!

Vad har den dubbeleggade yxan för nr?

de Gothia

Tack för era kommentarer! :)

tyvärr har jag ingen aning om vad yxan har för nummer  :-[, får nån mer kunnig svara på

mechamike

Dubbelyxan verkar vara gjord av 2 st 53705 om det är den du tänker på i annat fall använd "AXE" som sökord i katalogen på bricklink ;-)
?

Odidoma

Citat från: de Gothia skrivet 12 December 2011 kl. 06:46

tyvärr har jag ingen aning om vad yxan har för nummer  :-[, får nån mer kunnig svara på

Jag snurrade runt på BL så det löste sig eller tror det iaf, blev två blad(klingor?) iaf!

Måste säga igen att jag verkligen gillar dina MOC´s , verkligen snygga!

Odidoma

Citat från: mechamike skrivet 12 December 2011 kl. 08:37
Dubbelyxan verkar vara gjord av 2 st 53705 om det är den du tänker på i annat fall använd "AXE" som sökord i katalogen på bricklink ;-)

Tack, det var dem jag beställde iaf.

de Gothia

Citat från: Odidoma skrivet 12 December 2011 kl. 08:39
Citat från: de Gothia skrivet 12 December 2011 kl. 06:46

Jag snurrade runt på BL så det löste sig eller tror det iaf, blev två blad(klingor?) iaf!

Måste säga igen att jag verkligen gillar dina MOC´s , verkligen snygga!

Tack! :) och det ar dem klingorna jag hade i mocen! :)

kan inte komma in  på flickr nu men jag har lagt upp mitt senaste bygge där iaf

de Gothia

Jesperallen

Gillar den här mycket. Fina detaljer, speciellt vindflöjeltuppen och blomlådorna på balkongen. Tycker om formatet på dina byggen och att du är konsekvent i din byggstil.

de Gothia

Tack!! :)

Jesper: tyvärr kan jag inte ta åt mig äran för vindflöjeln då den är TLG´s egna och finns i MVR. Jag tycker med jag fått en egen stil nu när jag byggt ett antal mocs. Förhoppningsvis blir de bättre också :)

Record

Friskt satsat, hälften vunnet..

Magnus den store

Nice bageri, de Gothia! Finns det en interiör också? Vad ska de gula sakerna (4740) t.h om dörren föreställa?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

de Gothia

tack igen

magnus: kul att du hittat till swebrick nu! :) de gula plattorna är nån form av bröd.. :)