Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Castle Seawatch

Startat av Jesperallen, 02 November 2011 kl. 02:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperallen

Tack ska ni ha :)

Citat från: stigge72 skrivet 08 Juni 2012 kl. 11:11
Du kanske skulle varva lite med något "vanligt" hus?
Det behöver ju inte vara lika grått som själva borgen heller.
Visst är det så, det kommer komma en hel del detaljer och byggnader i andra färger. Behövs nåt som bryter av mot allt grått, blir lätt en stor massa att se annars.

mania_c

Otroligt vackert! Ser fram emot att få se den färdiga modellen... gärna i video? ;D

Sollan

Imponerande!! Det bygget skulle jag gärna vilja se i verkligheten!

Jesperallen

Citat från: mania_c skrivet 09 Juni 2012 kl. 09:41
Otroligt vackert! Ser fram emot att få se den färdiga modellen... gärna i video? ;D
Citat från: Sollan skrivet 09 Juni 2012 kl. 10:40
Imponerande!! Det bygget skulle jag gärna vilja se i verkligheten!

Tack ska ni ha!
Video är en god idé, ska tänka på det inför nästa uppdatering framöver.

dalle

Kanske ett studiebesök att beskåda borgbygget vid Swebrickträffen i höst?

Record

Jag tycker det är svårt att greppa omfattningen på detta bygge, helt offatbart, kanske totalt 300000bitar :o, lika mycket som vi sorterade på LUGen, kan bara imponeras av din bygglusta och fantasi, lycka till!! med fortsättningen.
Friskt satsat, hälften vunnet..

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Jesperallen

Citat från: dalle skrivet 10 Juni 2012 kl. 12:19
Kanske ett studiebesök att beskåda borgbygget vid Swebrickträffen i höst?

Citat från: Record skrivet 10 Juni 2012 kl. 13:06
Jag tycker det är svårt att greppa omfattningen på detta bygge, helt offatbart, kanske totalt 300000bitar :o, lika mycket som vi sorterade på LUGen, kan bara imponeras av din bygglusta och fantasi, lycka till!! med fortsättningen.

Tackar!
Finns det något bra ställe att ställa ut under eventet i höst så tar jag gärna med några moduler, det är som ett stort pussel så det är inga problem att flytta runt det hela.

Tobbe Arnesson

Jag är mest imponerad att du trots storleken får till ett riktigt bra bygge. Annars tycker jag många stora byggen bara är just imponerande stora, men egentligen inte så bra. Du gör det både bra och stort, det är inte vanligt.

Hoppas du orkar hålla dig motiverad hela vägen!

Jag gillar dina levande murar med lite ojämnheter, fast kanske du skulle våga dig på att göra något hörn inte helt knivskarpt? Om ojämnheterna ska vara skador och vittring tror jag hörnen skulle påverkas först/mest.
Blogg: Robotkampen

Jesperallen

Tack!

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 11 Juni 2012 kl. 08:32
Jag gillar dina levande murar med lite ojämnheter, fast kanske du skulle våga dig på att göra något hörn inte helt knivskarpt? Om ojämnheterna ska vara skador och vittring tror jag hörnen skulle påverkas först/mest.

Det skulle absolut vara intressant att prova, Anders I har också påpekat nåt liknande tidigare i tråden att det kunde vara lite mer variation i färgskalan. Ska ta och testa lite olika möjligheter när det kommer till att anlägga de gamla, ursprungliga delarna av borgen, de borde ju rimligtvis vara mer slitna och mer lagade.

dalle

Många borgar är byggda ovanpå äldre. Vilket brukar ge skeva skarvar.
Tegelbiten kommer ju nu i grått. Den får du användning av.

Gideon

Härligt att få se bygget i verkligheten och höra tankarna för framtiden :)
Keep up the good work!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

blitz

Det var väldigt roligt att få se detta otroliga bygge på nära håll. Som tidigare sagt ser jag mycket fram emot fortsättningen.

Svartkrut

Instämmer. Det var grymt mäktigt att se detta gigantiska bygge i verkligheten. Ser fram emot fortsättningen!  :D

janimakaj

som sagt de va göör kul och se bygget, de va först då man verkligen får se och förstå hur gigantiskt bygget är. grymt imponerad :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)