Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Castle Seawatch

Startat av Jesperallen, 02 November 2011 kl. 02:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Linus Damberg

Dom fåglarna var ju snygga! Att man aldrig kommit på den iden :P
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

shiftaltcmd

IMPONERANDE! Stort men ändå med så mycket detaljer.
Hoppas du har tid och kraft (och pengar) att genomföra det.
Jag har börjat rigga för nåt jag tyckte var stort, åtta st 48x48 basplattor. Men det bleknar i jämförelse.

Jesperallen

Citat från: shiftaltcmd skrivet 06 Februari 2012 kl. 16:07
Jag har börjat rigga för nåt jag tyckte var stort, åtta st 48x48 basplattor. Men det bleknar i jämförelse.
Spännande, nåt borgish?

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 06 Februari 2012 kl. 15:21
Hur går det med fåglarna?
Såg den här precis: http://www.flickr.com/photos/51626571@N06/6819646669/in/photostream/

Den var ju kanon! Bonzaiträdet är suveränt också. Har inte blivit några egna fåglar ännu, blir just nu väldigt lite byggt. Den lilla tid jag haft har gått åt till sortera upp en ny laddning men bitar, men har ju fått många bra idéer nu :)

shiftaltcmd

Ja nåt borgish så småningom. Nu ska jag först ta reda på hur mycket och hur stora nivåskillnader jag kan bygga.
Med legobulken och bricklink hoppas jag på ett större berg framåt jul. Men det ska inte ha en Borg på toppen.

RedGiant

Jag måste säga att jag följer detta makalösa borg-bygge med stor beundran och spänning! :o

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 06 Februari 2012 kl. 15:21
Hur går det med fåglarna?
Såg den här precis:

Jag är egentligen inget fan av att skriva såna här inlägg, men den där fågeln är jag nästan övertygad om att mästerbyggaren SlyOwl skall stå som upphovsman till ;)... äras skall den som äras bör, eller vad man säger. :)

SlyOwl

(Jag tror f.ö. att det också är SlyOwl som kommit på den makalösa idén att använda "sjömansmössor" som soppåsar i soptunnor.... :D)

Jesperallen

Presenterar nästa del av mitt "Seawatch"-projekt, -"Harbour Keep".
"Harbour Keep" är ett större torn som fungerar som barracker för borgens garnison. Som tidigare kan varje våningsplan lyftas av för att komma åt interiören. I nuläget är det tomt inuti på grund av bitbrist så jag kommer återkomma längre fram med nya bilder.

Kritik och idéer mottages tacksamt!

marpe

Trappan i den sista bilden är läcker.
Härligt  stort projekt.  :)

Barbaroux

Bygget är så stort att man har svårt att få en helhetsbild av att bara kolla på bilder. Skulle vara kul att se bygget live. Jag får titta noggrannare på bilderna i kväll för nu måste jag till jobbet. Ser fram mot att följa fortsättningen.

de Gothia

så snyggt! så stort men ändå lyckas du fixa till små detaljer som är riktigt läckra! dina bergväggar är verkligen en fröjd att se!!

Superkalle

Yes...äntligen en uppdatering  :)

AndersI

Verkligen snyggt (så gott jag nu kan se efter ögonbottenfotografering - sitter inomhus med solglasögon och och tycker allt är för ljust och suddigt, men effekten av belladonnadropparna avtar väl om några timmar)!

Tumnaglarna skulle nästan kunna vara foton av en verklig borg - och sen detaljerna!

Verkligen ett bygge som man vill se live så småningom.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Ras 74

Riktigt kul att se en uppdatering av bygget Jesper!

Tror jag frågat detta tidigare men, när tror du att denna skapelse kan vara redo för en första utställning?
Vet att de på LEGO World i Köpenhamn söker efter MOC:ar runt om i Scandinavien till nästa år (februari).
Även om inte modellen är fullständigt klar, tror du att det skulle vara möjligt att ställa ut den där tills dess?

Det är ju ansökningstid och lite annat som skall tas i beaktande...
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skafte

Det här projektet känns lite som Sagan om ringen-filmerna. Man hör talas om det, får se lite förhandsblänkare, och vet att man någon gång i framtiden kommer att få se ett mästerverk, något som man varit intresserad an sedan man var liten.

Jesperallen

Tack för alla uppmuntrande ord allesammans:)

Citat från: marpe skrivet 07 Juni 2012 kl. 07:53
Trappan i den sista bilden är läcker.
Härligt  stort projekt.  :)
Trappan var ett riktigt pill att få till, speciellt i våningsplan som ska kunna plockas isär. Nöjd med resultatet, men fler sådana trappor? Kanske inte....

Citat från: Ras 74 skrivet 07 Juni 2012 kl. 11:41
Tror jag frågat detta tidigare men, när tror du att denna skapelse kan vara redo för en första utställning?
Vet att de på LEGO World i Köpenhamn söker efter MOC:ar runt om i Scandinavien till nästa år (februari).
Även om inte modellen är fullständigt klar, tror du att det skulle vara möjligt att ställa ut den där tills dess?

Det blir nog lite tidigt, är en hel del omkringarbete som måste slutföras för att det ska se vettigt ut och även några moduler till som måste på plats. Kul dock att du tror att det kanske kan platsa. Nästa år kanske jag ko0mmit så långt att man vågar sig på en ansöken.

Citat från: Skafte skrivet 07 Juni 2012 kl. 12:03
Det här projektet känns lite som Sagan om ringen-filmerna. Man hör talas om det, får se lite förhandsblänkare, och vet att man någon gång i framtiden kommer att få se ett mästerverk, något som man varit intresserad an sedan man var liten.
Tack ska du ha!
Oj då, då hoppas jag att kan kan leva upp till förväntningarna framöver, nu fick jag lite press på mig här :)