Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

2012 övrigt

Startat av pacc, 17 September 2011 kl. 18:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Carl T

Ooh, självlysande skeletthäst. Sådan vill jag ha! :)
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Nextuz

Citat från: Etzel skrivet 20 December 2011 kl. 13:56
Nu har det också kommit filmer på:
City

Hjälmarna till de nya gruvseten är ju sjyssta :)

Blir nog o handla några Technic 9398 oxå ;)

Etzel

Jag måste bara poängtera ut likbilen i Monster Hunters-temat. En likbil! ;D OCh den kommer med en man i plommonstop som åker motorcykel medan han viftar med en värja! :D :D :D

mechamike

Utöver Träskmannen och Plommonstopet.. (och lite uppdaterade SW gubbar) så känns Friends som det bästa som kommer hända 2012.. Nu är det iofs det preliminära bilder, men det är inget som får mitt hjärta som AFOL att ticka.

?

Tobbe Arnesson

Citat från: Nextuz skrivet 20 December 2011 kl. 14:01Blir nog o handla några Technic 9398 oxå ;)

Ja om jag ser rätt står det "servo" intill motorn på kartongen, hoppas det betyder att det kommer en motor som återgår till mittläget för enklare IR-styrning. Går förvisso att lösa redan idag med "hockeyfjäder", gummisnoddar eller liknande men det känns lite sådär för motorn.

9396 "sjöräddningshelikoptern" såg rätt juste ut också, men den lär jag bara skaffa om den kommer med något spännande klossutbud.
Blogg: Robotkampen

mechamike

Är det någon som förstår vad alternativa modell ska föreställa?

?

Teabox

Citat från: Etzel skrivet 20 December 2011 kl. 14:06
Jag måste bara poängtera ut likbilen i Monster Hunters-temat. En likbil! ;D OCh den kommer med en man i plommonstop som åker motorcykel medan han viftar med en värja! :D :D :D

:)

Jag gillar slottet också :)

Nextuz

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 20 December 2011 kl. 15:36
Citat från: Nextuz skrivet 20 December 2011 kl. 14:01Blir nog o handla några Technic 9398 oxå ;)

Ja om jag ser rätt står det "servo" intill motorn på kartongen, hoppas det betyder att det kommer en motor som återgår till mittläget för enklare IR-styrning. Går förvisso att lösa redan idag med "hockeyfjäder", gummisnoddar eller liknande men det känns lite sådär för motorn.

Ahh... jaa du har nog rätt där ;)
Tror jag har 4st hockeyfjädrar.... Meen motorn tenderar o bli varm när man använder dem...

Record

Citat från: Etzel skrivet 20 December 2011 kl. 13:56
Nu har det också kommit filmer på:
City

Monster Fighters

Ninjago

Technic

Creator

Titta fort för jag är ganska säker på att de kommer försvinna från youtube strax  ;)

Tycker att det som tilltalade mig mest, är city temat av dom här, kul med gruvbrytning, blir nog å sälja bra runt Kiruna ;)

Technic setten var då inget att hänga i julgranen, sunkiga.

För övrigt, inga komentarer.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Tobbe Arnesson

Citat från: mechamike skrivet 20 December 2011 kl. 15:53
Är det någon som förstår vad alternativa modell ska föreställa?

Bra fråga... Någon form av lyft på sidan, men för vad och vad kan den göra? Instruktionsböckerna finns inte online ännu.  :(

Skrytsson

Citat från: Etzel skrivet 20 December 2011 kl. 14:06

Ja, det setet ser verkligen underbart ut  ;D
Det kusliga slottet ser fint ut också.
Riktigt trevligt tema!

Påminner lite om Studios-temat under början av 00-talet.

Tobbe Arnesson

City: Nu hjälm till gruvarbetarna med en pannlampa? Lite kul. Grävmaskinen till tungdragaren var dock fruktansvärd.  ???

Monster Fighters: Ser ut att finnas en del kul gubbar och några collectible minifigs i repris.

Ninjago: En mech är en mech... Börjar likna ett nytt Exo-Force.

Etzel

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 20 December 2011 kl. 19:01
Monster Fighters: Ser ut att finnas en del kul gubbar och några collectible minifigs i repris.
CM-figurerna är förmodligen bara place-holders. Skulle bli mycket förvånad om vi inte får nya unika minifigs till det temat.

Nextuz

Citat från: Record skrivet 20 December 2011 kl. 18:22

Hehe.. Jeepen är ju sjysst... kanske inte som modell... Men funktionerna den har är sjyssta... 4-hjulsstyrning... och en servomotor... tror vi ;)

Record

Citat från: Nextuz skrivet 20 December 2011 kl. 19:18
Citat från: Record skrivet 20 December 2011 kl. 18:22

Hehe.. Jeepen är ju sjysst... kanske inte som modell... Men funktionerna den har är sjyssta... 4-hjulsstyrning... och en servomotor... tror vi ;)

Såg nog mer det estetiska... men funktionerna du nämner är riktigt intressanta.
Friskt satsat, hälften vunnet..