Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

2012 övrigt

Startat av pacc, 17 September 2011 kl. 18:00

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Tycker att Monster fighters kan bli ett kul tema.

Mirandir

Citat från: mechamike skrivet 20 December 2011 kl. 15:53
Är det någon som förstår vad alternativa modell ska föreställa?

"Truck with lift" enligt Lego...
Legobloggen: http://legobloggen.com

andreas E

Detta är grunden till en sidolastande sopbil. De vill att man skall utveckla container och påfyllningssätt själva. En del av det kreativa byggandet. ;)

Nextuz

Citat från: andreas E skrivet 21 December 2011 kl. 21:08
Detta är grunden till en sidolastande sopbil. De vill att man skall utveckla container och påfyllningssätt själva. En del av det kreativa byggandet. ;)

Näää.. du är ute och cyklr... de finns inget kreativf med Lego :P haha

Ferdik

Citat från: Etzel skrivet 20 December 2011 kl. 13:56
Nu har det också kommit filmer på:
City

Monster Fighters

Ninjago

Technic

Creator

Titta fort för jag är ganska säker på att de kommer försvinna från youtube strax  ;)

City Sjukhuset, känns på något vis gammalt redan innan det är släppt. Gruvtemat = trevligt! Vilket barn..eller vuxen vill inte leka med stora gruvingången där det både finns tåg, lastbil och allt man kan önska sig.

Monster Fighters Som ett Harry Potter på extacy. Fina fordon/tåg och fantasifullt tema. Jag gillar detta!

Ninja Go Sjyssta modeller. Fastän det är Lego känns det minst Lego av alla teman. På något vis.

Technic Ångar på i vanlig ordning. Ser la ok ut.

Creator Temat man kanske köper då man köpt allt det andra. Inget spektakulärt men ser bra ut.

Illuwatar

Citat från: Mirandir skrivet 21 December 2011 kl. 20:07
Citat från: mechamike skrivet 20 December 2011 kl. 15:53
Är det någon som förstår vad alternativa modell ska föreställa?

"Truck with lift" enligt Lego...

Har byggt denna, men blev inte klokare av det. Säkert något amerikanskt. Känns ganska meningslös och är inte ens särskilt snygg (jämfört med primärmodellen).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Peacegrove

Citat från: Etzel skrivet 20 December 2011 kl. 13:56
Nu har det också kommit filmer på:
City

Monster Fighters
...

Gruvan med tåg och allt möjligt ser väldigt lockande ut. Monster Fighters ser ut att ha roliga figurer.

Illuwatar

Low-rider begravningsbil... dessa Monster Fighter set ser skapligt utflippade ut. Ska bli intressant att se bättre bilder på dem framöver.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

mordatre

Tilltalas inte alls av den flummiga retro-stilen på Monster fighters seten. Påminner om det där temat med tidsresenärerna som hade så hemska set att jag blev åksjuk av dem.    Figurerna i Monsterfighters kommer nog bli intressanta dock.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

pacc

City/gruva/fireforest börjar bli lite mer junioriserat igen, tråkigt att de inte kan få rum med både mer krävande och enklare byggen i samma serier.

Jag gillade hillside house för att det var en mycket bättre variation på innehållet än tidigare creator och nya strandvillan verkar ju liknande.
Här hos släkten räckte det att hälla ut innehållet och det kändes som en riktig legolåda, inte bara en färg och inte bara bricks...
Sen hann vi ju inte bygga den riktiga modellan.

Monsterfighters verkar coolt, om inte annat det man kommer minnas från katalogerna 2012.
Lego verkar kunna ta ut svängarna lite och ändå dra lite snålskjuts på licenstemat superheroes.
Lite som PoP / pharaos quest fast i det här fallet verkar ju uppföljaren vara bättre.

shutter

Blev precis en snabb titt på några filmer. Lämnar snabba repliker på andras omdömme...

CitatTilltalas inte alls av den flummiga retro-stilen på Monster fighters seten. Påminner om det där temat med tidsresenärerna som hade så hemska set att jag blev åksjuk av dem.
Håller med till 100%

CitatGruvan med tåg och allt möjligt ser väldigt lockande ut.
Pappa har länge önskat sig ett Decaville-tåg. klockrent. för övrigt en flirt med den amerikanska marknaden...

CitatCity Sjukhuset, känns på något vis gammalt redan innan det är släppt.
LEGO har stora problem med att bygga sjukhus. DUPLO kom ju med två stycken precis. Hemska.
Ambulansen till sjukhuset i city är ju pinsamt dålig.
;)

Linus Damberg

Men är det någon som vet varför LEGO har så svårt att bygga sjukhus??
Men jag håller me dig shutter,ambulansen i city är ju pinsamt dålig.
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Jesperallen

Håller med om att nyare sjukhus är ju inte mycket att ha, men tycker är riktigt schysst. Fick tag i det i kanonskick med låda och är supernöjd.

Mirandir

Tycker sjukhuset ser oki ut. Men det hade inte skadat om det fått vara lite större.
Legobloggen: http://legobloggen.com

micke

Usch, ser redan nu att 2012 kommer att bli ett "dyrt" Lego År, så hög Vill Ha faktor.
Inte så kul att se detta idag då summeringen av 2011 inte alls var vad jag hade räknat med, har kanske köpt lite mer Lego än jag tänkt
Fast å andra sidan borde jag vetat om detta innan då Legobudgeten sprack redan i februari i år
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke