Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Posta din signaturfigur

Startat av Tobbe Arnesson, 15 September 2011 kl. 16:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Roger Brickjet

Det är jag som minifig: Hårlös hjässa (fast jag borde kanske uppdatera till ett nyare tryck), blåjeans och en jacka som jag vill ha på riktig! Första torson jag verkligen var tvungen att köpa när jag kom ut ur mörkret, värmer mitt CS-hjärta varje gång jag ser den :)

Record

Som synes, en favorit, bland superhjältarna :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

galveston

Jag är ny här på forumet och valde den bild jag brukar ha som avatar på diverse forum.
Det är en mugshot på Frank Sinatra, en av mina absoluta favoritbilder.

Tobbe Arnesson

Jag har numer en arg LOTR-snubbe. Inte för att jag gillar LOTR eller är arg utanför att den är ganska lik mig.

Här är min senaste "internetavatar":

Reflekterar min "nyfunna" hobby att fota i ödehus.
Blogg: Robotkampen

NIN777

Min är loggan för Nine Inch Nails, ett amerikansk rockband som spelar industrimetal. Det bästa som hänt rockmusiken sedan Black Sabbath och Metallica.

marpe

Ett minifigurhuvud var ett intuitivt val, men varför just detta dubbelsidiga huvud?
Ingen aning, men jag gillar det.  :)

Etzel

Min anka har jag haft sedan min första Swebrick-träff, Fagersta hösten-09, då alla deltagare fick en sådan polybag och byggde sina egna unika ankor.

Ankan är perfekt också för den går att få i flera olika storlekar:  ;D

Teabox

Om en person som håller på med marijuana varje dag är en "Pothead", så borde en person som tänker på LEGO varje dag vara en "Blockhead" :P Så därför fick en figur med ett "blockhuvud" representera mig ;D

Tobbe Arnesson

Röker du klossarna eller knaprar du dem?

Att skjuta upp dem i foten är inte så trevligt.
Blogg: Robotkampen

Lews

Det fick bli Alfons Åberg därför att jag är väldigt duktig på att fastna när jag håller på med olika saker utan att tänka på det så, "jag ska bara", är väl rätt synonymt för mig.  :D

prah

Prah

AndersI

Min figur är en Lego-bit som kom i någon MacDonalds-promo för ganska länge sedan. Det var den första 'dekorerade' biten jag skapade till BlockCAD, och eftersom ansiktsuttrycket matchar många av mina åsikter så har bilden fastnat och är min avatar på de flesta ställen där man har en sådan. För övrigt har jag två fysiska sådana bitar (tack Woodpicker för nr 2!), som jag inte bygger med utan bara har uppställda hemma.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

mechamike

Citat från: galveston skrivet 19 September 2012 kl. 12:47
Jag är ny här på forumet och valde den bild jag brukar ha som avatar på diverse forum.
Det är en mugshot på Frank Sinatra, en av mina absoluta favoritbilder.

Välkommen hit! Kul avatar..
?

Mikael Sol

Det var nog mest så att det var en bild jag hade tillgängligt på min Facebook. Tror jag byggde postbilen nån gång 2007. Har fortfarande kvar den eftersom jag tycker den är så sjukt gullig.

Hade byggt en stad på fönsterblecket. Ej att rekommendera eftersom de klossar som var riktade ut mot det onda solljuset blev väldigt missfärgade...

swestar

Bilden föreställer en "red brick 1x1" som förvandlats till ett litet monster.
Ett bygge som kom till utan planering, utan jag satt bara och mixtrade lite.
:)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram