Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Star Wars 2012

Startat av mordatre, 23 Juli 2011 kl. 19:24

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

AAAAAHHHHH!!!! Ge mig!

Bilder stulna från Eurobrickstråden.    Där de förövrigt kommenterar storleken på TIEfightern. Kän nästan sätta min vita Boba på att den kommer kosta 600-800SEK i Sverige.

*Edit ändrade bildstorlek
Mvh Swebrick Moderator Team
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Padmé Amidala i drottning-outfit; äntligen!

Men ärligt talat, TIE-fighters har vi väl mer än fått nog av vid det här laget?  :P

Myko

Finns det nån bra tråd med nyheter från Comic-Con för alla teman?

mordatre

Citat från: Skrytsson skrivet 23 Juli 2011 kl. 19:29

Men ärligt talat, TIE-fighters har vi väl mer än fått nog av vid det här laget?  :P

Men hallå! Den där svindyra hitte-på-raketen de kallar Tie Defender räknas inte. Och Darth´s Advanced var ju i behov av återutgivning. Någon riktig Tie Fighter har vi inte sett på länge och de smurfblå går ju för 400 på tradera så en ny Tiefighter är vi absolut i behov av. Den kommer se fin ut på hyllan.   ;)

studbringer

Citat från: mordatre skrivet 23 Juli 2011 kl. 19:57
Citat från: Skrytsson skrivet 23 Juli 2011 kl. 19:29

Men hallå! Den där svindyra hitte-på-raketen de kallar Tie Defender räknas inte. Och Darth´s Advanced var ju i behov av återutgivning. Någon riktig Tie Fighter har vi inte sett på länge och de smurfblå går ju för 400 på tradera så en ny Tiefighter är vi absolut i behov av. Den kommer se fin ut på hyllan.   ;)

kan bara hålla med, hitte-på-raketen räknas inte... det här är väl bara 3:e varianten än så länge ;D dessutom första utan blå färg... äntligen !!! Tog några år för dom å fatta bara

6st nya SW set i Januari dessutom... både vanliga och exklusiva :o vågar vi hoppas på en UCS AT-AT nu då ?!? 8)

mordatre

Det nya huvudet på Tiefighterpiloten kan ju användas till grodmän och Swatpoliser m.m. Hoppas övriga hjälmsoldater från Imperiet får dessa huvuden.

Illuwatar

Mig gilla på både Tie Fighter och figurer... ser lovande ut. Och som sagt, en ny Tie skadar inte, har saknat detta.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

sandpeople

Är alla 4 figurerna från tie fighter-setet?

studbringer

Citat från: sandpeople skrivet 24 Juli 2011 kl. 00:50
Är alla 4 figurerna från tie fighter-setet?

Japp ;D

edit: pga bildbevis ;)

Ras 74

Minifigsen ser riktigt trevliga ut.
Kan dock inte bestämma mig för själva Tie-fightern.
Köpte för några år sedan på mig ordentligt av de där långa
barsen för att kunna bygga linjerna på utsidan vingarna just sådär.
Ytterligare ett av mina projekt som LEGO roll slut hinner före mig med.
En designer på LEGO SW sa till mig på LEGOWorld att vi äntligen
kunde förvänta oss en "riktig" Amidala. Kul att vi äntligen får det.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

shutter

Utöver vad som redan sagts gillar jag astromec-droidens nya form "på huvudet".

Tie-fightern är ju strålande men jag tippar på 1000 kr. Med tanke på att "hitte-på-raketen" (läs TIE-defender) med två minifigs redan kostar skjortan.

Så en fråga. Vad hände med nya Naboo-starfighter 7877. hittar den inte till försäljning någonstans. ???

Skrytsson

När ska Lego ta och göra Naboo royal starship?
Tänk vad mycket kromade delar  :D

Illuwatar

Svår form dock att få till - och det skulle inte förvåna mig att det skulle bli light bley eller möjligtvis silvergrå... kromat skepp - troligtvis bara en dröm (eller en avancerad MOC med custom-bitar).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Superkalle

Citat från: Skrytsson skrivet 25 Juli 2011 kl. 00:03
När ska Lego ta och göra Naboo royal starship?
Tänk vad mycket kromade delar  :D
Ja, den längtar jag efter också. Gärna som UCS med kromade bitar  8)

Skrytsson

Citat från: Illuwatar skrivet 25 Juli 2011 kl. 10:16
Svår form dock att få till - och det skulle inte förvåna mig att det skulle bli light bley eller möjligtvis silvergrå... kromat skepp - troligtvis bara en dröm (eller en avancerad MOC med custom-bitar).

Jag skulle iofs ändå bli ganska nöjd om de gör den i metallic silver.