Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Star Wars 2012

Startat av mordatre, 23 Juli 2011 kl. 19:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Frågan är bara om den i så fall skulle gå som UCS? Är den stor nog borde man kunna få till de mjuka linjerna hyffsat även med standard-bitar.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

sandpeople

Någon som sett något datum för nya sakerna?

shutter

Citat från: sandpeople skrivet 25 Juli 2011 kl. 21:12
Någon som sett något datum för nya sakerna?

6 nya set i Januari enligt studbringer tidigare i tråden :-X

Ras 74

Citat från: Skrytsson skrivet 25 Juli 2011 kl. 00:03När ska Lego ta och göra Naboo royal starship?
Tänk vad mycket kromade delar  :D

Citat från: Ras 74 skrivet 24 Juli 2011 kl. 14:15En designer på LEGO SW sa till mig på LEGOWorld att vi äntligen
kunde förvänta oss en "riktig" Amidala. Kul att vi äntligen får det.

Detta sa designern till mig efter det att jag sagt att de skulle göra Amidalas lite mindre silverfärgade skepp (Ep. II).
Han trodde först jag menade det stora som du lade in en bild på, men jag sa att det fanns ett mindre med.
Att man skulle göra det kromat, med 6 st Amidala figurer till. 2 från varje film.
Han sa "Vet du vad det kommer kosta?" Jag frågade tillbaka, "Hur många gånger dyrare att kroma alla yttre bitar
gentemot att bygga det i grått?" Han trodde minst dubbelt så dyrt. Mitt svar var att ni kan nog 3 dubbla priset, ha det som ett
Exclusive set, och det kommer ändå att sälja. "Jag kan garantera dig att jag kommer köpa 2 stycken". Vänder mig om till
Superkalle som satt brevid och frågade honom hur många han skulle köpa. "2!" utan att tänka ens.
Han skrattade och sa, att det skulle man kanske ta att tänka på...

Nu har jag skrivit ner det, händer det, så vet ni vem ni skall tacka ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.