Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Fifun

Startat av andreaseldh, 02 Juli 2026 kl. 02:28

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 01 Juli 2026 kl. 13:03Har hittat en nystartad svensk podd om Doctor Who!

Ett av avsnitten avslutas med frasen "Ta hand om planeten Jorden och kom ihåg att allt kan hända i rymden!" vilket påminde mig om att det finns en* varelse som jag inte har byggt, nämligen Fifun! Men att döma av renderingen, blir det svårt att få tillräckligt starkt ljus i hattlampan med .

Fifun_POC.png

* En av tusentals, alltså.

MrUzagi

Ozp

Undrar om de har inspirerat de som skrev Tillbaka till vintergatan?

Där finns också fifuner

andreaseldh

Citat från: Ozp skrivet 03 Juli 2026 kl. 11:42Undrar om de har inspirerat de som skrev Tillbaka till vintergatan?

Nej, så vitt jag vet finns inga fifuner i Doctor Who. Detta var en cross over i den svenska podden. Visade förresten fifunen för en kompis, men han kände inte till den. Däremot hade han varit statist och spelat mutantkapten i Vintergatan 5A.

Med hjälp av någon batteridriven ljusslinga, likt dom vi diskuterar i tråden Belysning för (osäkra) nybörjare, och glasklara tile 5520 kanske det kan fungera?

Fifun_WIP_03.png

andreaseldh

Ännu snyggare med rundat huvud och lång rock! Och jag är även ganska nöjd med vapnet.

Fifun_WIP_06.png

andreaseldh

En extra glasklar parabol gör att man inte behöver titta underifrån för att se ljuset. Men jag måste bygga den med riktiga bitar för att veta! Fortsättning följer...

Fifun_WIP_07.png