Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Fifun

Startat av andreaseldh, 02 Juli 2026 kl. 02:28

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 01 Juli 2026 kl. 13:03Har hittat en nystartad svensk podd om Doctor Who!

Ett av avsnitten avslutas med frasen "Ta hand om planeten Jorden och kom ihåg att allt kan hända i rymden!" vilket påminde mig om att det finns en* varelse som jag inte har byggt, nämligen Fifun! Men att döma av renderingen, blir det svårt att få tillräckligt starkt ljus i hattlampan med .

Fifun_POC.png

* En av tusentals, alltså.

MrUzagi

Ozp

Undrar om de har inspirerat de som skrev Tillbaka till vintergatan?

Där finns också fifuner

andreaseldh

Citat från: Ozp skrivet 03 Juli 2026 kl. 11:42Undrar om de har inspirerat de som skrev Tillbaka till vintergatan?

Nej, så vitt jag vet finns inga fifuner i Doctor Who. Detta var en cross over i den svenska podden. Visade förresten fifunen för en kompis, men han kände inte till den. Däremot hade han varit statist och spelat mutantkapten i Vintergatan 5A.

Med hjälp av någon batteridriven ljusslinga, likt dom vi diskuterar i tråden Belysning för (osäkra) nybörjare, och glasklara tile 5520 kanske det kan fungera?

Fifun_WIP_03.png

andreaseldh

Ännu snyggare med rundat huvud och lång rock! Och jag är även ganska nörd med vapnet.

Fifun_WIP_06.png

• Kan någon snäll moderator bryta denna tråd fr.o.m inlägg #4876 till en ny tråd med titeln [WIP] Fifun?