[MOC] Skivomslag The White Album

Startat av andreaseldh, 13 April 2026 kl. 01:22

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Bokstäverna 98138pb211 t.o.m. 98138pb235 verkar tyvärr inte finnas i Stud-io, så jag får väl skaffa bitarna och bygga på riktigt istället?

TheWhiteAlbum.png

o0ger

Det är ganska lätt att göra egna dekaler annars. Om du vet vilket typsnittet är.

Sen tycker jag att du ska bygga den fysiskt i vilket fall som helst. :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Igår köpte jag en vit 3811 och idag byggde jag en MILS-platta för att det ska bli stadigt. Ja, jag beställde även tiles på BrickLink inatt, men tills vidare ser det ut så här! Fördelen med synliga knoppar är att man ser att det är LEGO ;)

20260415_113747.jpg

Eller ska jag kanske av-MILS:a och bara köra bokstäverna direkt på bottenplattan?

MrUzagi

Citat från: andreaseldh skrivet 15 April 2026 kl. 11:48Eller ska jag kanske av-MILS:a och bara köra bokstäverna direkt på bottenplattan?
Det vore minimalistiskt i alla fall. Även närmare tjockleken av en faktisk LP också, om du kör tiles runt bokstäverna.

andreaseldh

Det ideala vore lågprofil-MILS:
  • Ytlager av tiles
  • Täckande lager av plattor
  • Stödlager av glesa plattor
  • Baseplate

setoryd

Citat från: andreaseldh skrivet 15 April 2026 kl. 11:48Igår köpte jag en vit 3811 och idag byggde jag en MILS-platta för att det ska bli stadigt. Ja, jag beställde även tiles på BrickLink inatt, men tills vidare ser det ut så här! Fördelen med synliga knoppar är att man ser att det är LEGO ;)

20260415_113747.jpg

Eller ska jag kanske av-MILS:a och bara köra bokstäverna direkt på bottenplattan?
Du kan ju köra 1 plate hög "MILS" istället för 1 brick så blir den lite plattare.