[WIP] HMS Chocolate Bounty

Startat av BrickMe, 31 December 2025 kl. 21:05

Föregående ämne - Nästa ämne

BrickMe

Bygget har inte stått stilla och att det inte kommit några bilder på ett bra tag... beror på att fotografen har sagt upp sig ;D .

Får väl ändå erkänna att det varit lite stiltje i byggandet men det har kommit lite nytt på bitfronten framför allt i guld å brunt. Just nu väntar jag på bitar från Tyskland som jag ska försöka pussla in i kaptenens hytt. Jag lyckades fälla in nyckelhålet i dörren men inne i hytten är allt annat än snyggt att beskåda ;).

En vän kollade på bygget och petade när han frågade hur fasen fick du till aktern?.... och självklart lossnade det lite bitar. Jag förklarade att bitar satt dels upp å ner och att jag även använt en hel del Technic bitar för att få till det.

Lika bra att en del bitar lossnat då jag experimenterar på en sida och kopierar det till andra sidan (förlåt, babord å styrbord heter det visst!).

Än så lär det dröja innan taket kommer på. Fönstren i aktern ska jag försöka komma på hur mycket det ska luta och att det går att få till "hörnen" snyggt.

mozzen

Magiskt! Någon detalj som jag verkligen har tagit lärdom av. Tack för delning av detaljerade bilder  (y)
marcus.legopiratship på instagram följ mina byggens progression

Magnus den store

Blir inte alls förvånad över att det lossar lite bitar. Det ser nästan ut som om bitar kan lossna bara man tittar på bygget, men fint är det.  ;D
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

BrickMe

Tack det uppskattas att få respons (y) . 3001:or kan ju klossas ihop i en massa olika variationer. När man pusslar ihop andra olika bitar så måste det väl vara rätt många olika kombinationer för att lösa en anpassning i ens bygge.
Med det sagt så bifogar jag bild på hur jag löste det med nyckelhålet (sett från insidan av dörren).

Bilden visar även en viss förstärkning av den upp å ner vända delen. Det är ju bara början och jag kommer stärka upp "petskyddet" ;D . Det finns ju andra bitar till det men det går bort en del lösningar för jag vill inte ha bitar i gråskala för att det inte finns i andra kulörer. Exempelvis 14417 och 14704.