Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Trans Clear

Startat av humlan, 21 December 2025 kl. 14:41

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan

Jag har en dum  ::)  idé, men behöver isf en väldigt stor mängd bitar i trans clear. Kollade på Lego Pick-a-brick, eller vad den nu heter nuförtiden, och det går inte att filtrera på genomskinligt  :o

Känner nog att jag måste testbygga lite digitalt för att inse hur många bitar som behövs  8) 

Men min fundering är, hur och var köper jag egentligen enklast (och billigast) stora mängder trans clear?  :P

(Heter det trans clear, trans-clear eller transclear egentligen?)
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Magnus den store

På PaB heter den Transparent och du hittar den under vit. Tror dock inte att det är det billigaste alternativet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

robinnilsson403

Beror nog lite på vilken sorts bitar du söker, men HÄR är alla bitar på bricklink i alla fall.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

humlan

Citat från: Magnus den store skrivet 21 December 2025 kl. 15:08På PaB heter den Transparent och du hittar den under vit.

Väldigt logiskt....  ::)

Men 4-5 kr styck för klassisk 3001, andra användbara bitar 2-3 kr styck....

Kommer gå många 100-tal  :-\

Aj, sa min stackars plånbok  :o  ;D

Blir lite digitalbygge först för att se om ideen håller  8)
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Magnus den store

Citat från: humlan skrivet 21 December 2025 kl. 17:04Men 4-5 kr styck för klassisk 3001, andra användbara bitar 2-3 kr styck....
[...]
Aj, sa min stackars plånbok  :o  ;D

Nominera till gårdfarihandlaren Voldemorts lista, om det är ett alternativ för dig.

Jag lovar inget, men det är åtminstone värt att pröva.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

2x4 har ju precis nyss kommit tillbaka, har inte funnits i set sedan 80-talet. Kan ju sjunka i pris - framför allt på BL.

Gideon

Skillnaden mellan gamla och nya trans-clear är väl att den nya är i ABS och aningen "mjölkigare"?
Men å andra sidan kommer bitarna ha normal clutch power då också, inte den extra starka som den gamla transparenta plasten har.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Skafte

Ja, de är i MABS, men eftersom alla gamla 2x4or är just gamla så är de nya mer genomskinliga ändå...

andreaseldh

Hur är det med paneler 1x6x5? Dom kan täcka stora ytor om man SNOT-ar.