Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Karl-Bertil Jonsson

Startat av LToming, 17 December 2025 kl. 19:44

Föregående ämne - Nästa ämne

LToming

Hoppas allas julklappar i Swebricks julklappsbyte kommer fram i tid annars kanske en okänd välgörare varit i farten. 
Eller så är det bara @byStfn som kört lite mer av sitt hokus pokus trolleri! 

Detta är en del av byggtävlingen 24 dar till jul och dag 17 med 85 bitar. Kika gärna in i den tråden på allas fina byggen! :) 
Jag blev alldeles för nöjd med resultatet för att låta bygget enbart ligga i den tråden. :D 

Kommentera ert favoritcitat från Karl-Bertil Jonssons julafton! 
Ltoming @ Instagram & TikTok

https://flic.kr/ps/47bEQt

Skafte

"Tyko Jonsson hörde till dem som tror att alla som frivilligt ger bort nånting är kommunister."

Porträttlikt och säsongsaktuellt!

mrlind

Have a great build day!
Instagram Flickr

Leidermark

Riktigt snygg!

"Ska du lukta på glöggen, pojke?" 

Godtfred

"Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades. Vill du ha ett fikon?"

andreaseldh

"Om Jularna brukade Postverket anställa skolungdomar att arbeta hela nätterna, eftersom den ordinarie personalen slutade klockan sjutton."

Jesperrydhog

Citat från: LToming skrivet 17 December 2025 kl. 19:44Hoppas allas julklappar i Swebricks julklappsbyte kommer fram i tid annars kanske en okänd välgörare varit i farten.
Eller så är det bara @byStfn som kört lite mer av sitt hokus pokus trolleri!

Detta är en del av byggtävlingen 24 dar till jul och dag 17 med 85 bitar. Kika gärna in i den tråden på allas fina byggen! :)
Jag blev alldeles för nöjd med resultatet för att låta bygget enbart ligga i den tråden. :D

Kommentera ert favoritcitat från Karl-Bertil Jonssons julafton!
Jag gillar karl-bertil. Jonson jul.

Leidermark

"Jag har närt en kommunist vid min barm!"

Hahaha, finns så mycket härligt i denna julsaga :)

danielbrrssn