SBC December 2025 - Roll it!

Startat av Godtfred, 07 December 2025 kl. 20:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Swebrick Brick Challenge CVII

Månades bit är rullskridskon, Minifigure Footgear Roller Skate: 11253!

Har förvånansvärt många möjligheter till kopplingar och intressanta mönster. Har funnits sedan 2013 och finns numera i 11 fantasieggande färger.

Regler:
  •     Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  •     Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  •     Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  •     Posta max tre bilder i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  •     Bilderna ska postas innan nyårsslaget!
  •     Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
  •     Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och dessutom förmånen att bestämma nästa månads bit, se wiki för tidigare bitar = https://swebrick.se/wiki/index.php/Swebrick_Brick_Challenge

Roll it!

andreaseldh

Mitt tävlingsbidrag innehåller totalt 65 elektroniska bitar, varav 8 av Månadens bit.

13.png

Leidermark

Här kommer ett mikrobygge med sommarvibbar i dessa mörka kalla (fast det är fasligt mycket varmare än normalt!) vintertider.

road1.png
road2.png

Lähnn

När olyckan är framme kommer mekanikerroboten MEC15x till undsättning med flaket fullt med reservdelar.
DSC_3989.jpg
DSC_3991.jpg
DSC_3990.jpg

Magixa

Det hände sig en alldeles speciell jul för länge länge länge sedan att ett syskonpar fick en alldeles speciell julklapp av sina föräldrar...

Innerst inne tror jag att det var mina föräldrar som var mer exalterade över bilbanan än jag och min bror var. Denna jul blev speciell för att våra föräldrar spelade med oss hela julen, det blev många roliga tävlingsheat och skratt.

Genom att försöka göra det omöjliga når man högsta graden av det möjliga

iConloc

Vart har vår julkakon rymt?

IMG_0378.jpg

Släkten kommer när som helst nu, och vi som har slut på selleri också :-X  

LToming

Gjorde detta bygge i samband med jultävlingen så jag hoppas det är okej att använda även här. 
Fyra av månadens bit finns med. 
Ltoming @ Instagram & TikTok

https://flic.kr/ps/47bEQt

Jory

Här kommer ett litet minibygge. Ett terrarium med några fantasi sköldpaddor. Månadens bit både i sköldpaddorna och i terrariet totalt 27 stycken.

1K4A5940.jpg

setoryd

Fick med några när jag byggde en liten MOC med gubbarna jag fick från @Wolcker i julklappsbytet 👍🏻
1K4A5946.jpg

Herr Syri

Här ser ni fyra turtlar som skatear genom kloakerna. Biten används fyra gånger som skateboards till paddorna. 

IMG_0203.jpgIMG_0204.jpg
Legofigswap på Instagram
Figswap på bricklink