Klossfestivalen 2026 - Lördag 7 mars JÖNKÖPING - Anmälan öppen!

Startat av Klossfestivalen, 12 September 2025 kl. 14:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen

Nu är det dags att anmäla sig och sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen i JÖNKÖPING lördagen den 7 MARS!

Deadline om en månad 28 februari att anmäla sig själv och sina byggen

Deltagaranmälan + byggen  https://forms.gle/7nHGkFs6tUa9hyf79

Ni får ett mail efter ni anmält er - så ni kan gå in och redigera ert svar på en länk.
Bra ifall ni vill anmäla ert bygge eller fler byggen löpande.

OBS! Inget mail går ut som ger godkänt av er anmälan - man blir automatiskt godkänd.
OM man inte blir godkänd kontaktar vi den personen separat i mail och telefon.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen i JÖNKÖPING på RC RACKETCENTRUM:

Lördag 7 mars kl.10-16 - MEN vi öppnar redan kl.9 för besökare som har sk VIP-pass

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen i JÖNKÖPING:

Fredag 6 mars
15:00  Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
OBS! Urlastning av era mästerverk sker genom lastporten bakom huvudingången.
19:00  Smashed Burgers i restaurangen fram till kl.21 följt av bowling en timme
20:00  Klossfestivalens lokaler med utställning stänger - behöver man mer tid, så löser vi det - skriv gärna om det i anmälan

Lördag 7 mars
08:00  RC Racketcentrum öppnar för utställare att komma in
08:45  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar för VIP-besökare
10:00  Klossfestivalen öppnar för allmänheten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 09.45)
16:00  Klossfestivalen stänger
16:01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
19:00  RC Racketcentrum Stänger

Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick:
Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats, så skriver vi upp dom på Gästlistan.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas smashed burgers + dryck på inflyttningsdagen fredag kl.19-21 + bowling
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas lunch lördagen
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugnare miljö.
Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 25% rabatt på alla Legoaskar
Återkommmande utställare som varit med på flera KF under 2025 får utan kostnad möjlighet att sälja Lego på ett bord bredvid sina byggen - anmäl det i anmälningsformuläret

Deadline om en månad 28 februari att anmäla sig själv och sina byggen

Deltagaranmälan + byggen  https://forms.gle/7nHGkFs6tUa9hyf79

PARKERING
Det finns platser i samband med RC Racketcentrum och utanför Elmia

HITTA HIT
Adress: Mässvägen 6, 554 54 Jönköping

________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något? Bara återkom med frågor!  ;D

OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar

Ha en fortsatt underbar vecka!

Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se

andreaseldh

Stad?

Tillägg:
Hittade svaret i en annan tråd!

Citat från: Klossfestivalen skrivet 12 September 2025 kl. 14:56Stad kommer när allt är klart  <3

Klossfestivalen

Anders67

MrLaago

Myko

ckk

Krockar lite med ett annat event, men vore kul med lite GBC så pass nära! Har vi riktig tur så gräver de fram den fina plasten och lägger på golvet igen!  ;D

ColA

Citat från: ckk skrivet 04 December 2025 kl. 16:27Krockar lite med ett annat event, men vore kul med lite GBC så pass nära! Har vi riktig tur så gräver de fram den fina plasten och lägger på golvet igen!  ;D
Den plasten var hemsk så vi får hoppas det blir något annat alternativ denna gång  ;D

Gideon

Blir ju helt klart sugen på att åka dit! Historisk mark för min del också, bodde bara ett stenkast bort (Birkagatan på Österängen) när jag skapade mitt konto på Swebrick 2009 :)
(Sen tog det mig till 2010 innan jag började köpa Lego igen)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Joyride

Instagram: joyride_bricks

Joyride

Godtfred

Ngn anledning jag missat till att boka Scandic isf rchotell som ligger i samma byggnad som utställningen?

Joyride

Citat från: Godtfred skrivet 11 Januari 2026 kl. 15:47Ngn anledning jag missat till att boka Scandic isf rchotell som ligger i samma byggnad som utställningen?

Missat har du säkert inte men
1. Gick bara att boka två nätter på RC.
2. Jag gillar Scandic.

Joyride

3. Inte värdens drag i tråden och ingen har sagt något om boende innan 😄

Daylight

Ja har tänkt komma men åker över dagen o kommer tidigt (y) hotell hade varit nice men lite annat på fredagen.