Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Animal Crossing-samling

Startat av Jenny242, 22 juli 2025 kl. 17:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Citat från: Eriol skrivet 23 juli 2025 kl. 09:42Man vet liksom inte om det tar slut efter 26 figurer eller om det accelererar till en fart av 100 nya om året...
Exakt så! Eller 100 totalt i några år och sedan efter 10 år börjar de släppa 10 till per år (Sagan om ringen).

Jenny242

Citat från: Skafte skrivet 23 juli 2025 kl. 09:58Exakt så! Eller 100 totalt i några år och sedan efter 10 år börjar de släppa 10 till per år (Sagan om ringen).
Känns iallafall bra att varit med från början så man slipper köpa på sig de gamla dyrt sen 😂. 
Jenny242

CopMike

Citat från: Skafte skrivet 23 juli 2025 kl. 09:58Exakt så! Eller 100 totalt i några år och sedan efter 10 år börjar de släppa 10 till per år (Sagan om ringen).
Och exklusiva Comic-Con släpp för 1000-tals med pengar ;D!

Magnus den store

Citat från: Jenny242 skrivet 23 juli 2025 kl. 10:02Känns iallafall bra att varit med från början så man slipper köpa på sig de gamla dyrt sen 😂.

Det är betydligt lättare att samla på något som är i produktion. Att behöva köpa ikapp kan vara en utmaning och inte bara för plånboken. Det kan bli riktigt svårt om en minifigur släppts exklusivt till en liten skara, såsom Comic-Con, men även Mr. Gold.

Sen går det också att samla med förnuft. Måste man ha en komplett samling? Kan det räcka med utvalda favoriter?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Jenny242

Citat från: Magnus den store skrivet 23 juli 2025 kl. 11:29Det är betydligt lättare att samla på något som är i produktion. Att behöva köpa ikapp kan vara en utmaning och inte bara för plånboken. Det kan bli riktigt svårt om en minifigur släppts exklusivt till en liten skara, såsom Comic-Con, men även Mr. Gold.

Sen går det också att samla med förnuft. Måste man ha en komplett samling? Kan det räcka med utvalda favoriter?

Ja jag tycker att man kan samla utan att ha en komplett samling. Men oxå kul med komplett om det inte går överstyr. Jag samlar även på muminmuggar. Insåg ganska fort att jag inte kommer få en komplett samling då vissa muggar går för flera hundratusen 😂. Nu köper jag bara de jag vill ha, och är ändå uppe i kanske 80 muggar. 😀

Men det är kul att samla, och att vara på jakt efter det man saknar 😀.
Jenny242

MrLaago

Citat från: Skafte skrivet 22 juli 2025 kl. 21:00Gör det inte - det är en fälla!  ;D
Haha  ;D Jag är fullt medveten om det! Vi får se hur det blir men det är oavsett skönt att börja medans de finns i produktion som flera andra här också nämner  (y)

Memmla

Ligger efter för egen del  ;D försökt köpa äldre set iaf nu senast så är det större chans att jag hinner ikapp innan de försvinner  :P

Jenny242

Citat från: Memmla skrivet 23 juli 2025 kl. 19:25Ligger efter för egen del  ;D försökt köpa äldre set iaf nu senast så är det större chans att jag hinner ikapp innan de försvinner  :P
Bra idé! Har sett att vissa finns på rea nu, jag antar att det är för att det snart kommer nya och det behövs yta i butikerna. Jag köpte mitt senaste på Lekia i Skåne förra veckan, bra pris och så fick jag dessutom en Lego-handduk på köpet :) 
Jenny242

LToming

Frun har köpt samtliga set. 
Känns skönt att hon också hittat någon som hon gillar. :D 
Ltoming @ Instagram & TikTok

Jenny242

Citat från: LToming skrivet 23 juli 2025 kl. 21:56Frun har köpt samtliga set.
Känns skönt att hon också hittat någon som hon gillar. :D
Underbart  <3
Jenny242

MrUzagi

Citat från: Jenny242 skrivet 22 juli 2025 kl. 19:31haha vilken av dem? 😀

Uhm, kom i polybag jag köpte på Klossfestivalen förra året. Kan ha varit den andra från höger i nedersta raden i din bild. Med ett träd på magen. Men inte helt hundra, och för närvarande vet jag inte var de är. :-X

Edit: Japp. "Maple" enligt Brickset. Fast enligt Brickset har jag bara en, så eh... ja.

Jenny242

Citat från: MrUzagi skrivet 23 juli 2025 kl. 22:10Uhm, kom i polybag jag köpte på Klossfestivalen förra året. Kan ha varit den andra från höger i nedersta raden i din bild. Med ett träd på magen. Men inte helt hundra, och för närvarande vet jag inte var de är. :-X

Edit: Japp. "Maple" enligt Brickset. Fast enligt Brickset har jag bara en, så eh... ja.
Kul! Det är min favoritfigur. Eftersom det är en björn. Köpte flera av den polybagen 😀
Jenny242

CopMike

Köpte 3 för 2 av för ett par dagar sedan och har nu Julian :)!

Jenny242

Citat från: CopMike skrivet 06 augusti 2025 kl. 16:24Köpte 3 för 2 av för ett par dagar sedan och har nu Julian :)!

härligt! Jag köpte de tre nya seten som släpptes förra veckan på Ebrix i lördags. Så 6 nya figurer till min samling!  :) Men har inte packat upp dem än 😅
Jenny242

Jenny242

Då var samlingen komplett igen! 6 nya figurer kom den 1 augusti!  :)

0B06B4EC-1334-41C6-96CE-34A4CEE97B95.jpg
Jenny242