Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] SHIPtember 2025

Startat av humlan, 17 juli 2025 kl. 14:39

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

Spontant tycker jag det ser ut som civ.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

humlan

Citat från: robinnilsson403 skrivet 13 september 2025 kl. 18:55Spontant tycker jag det ser ut som civ.

Finns sju utgåvor, vilken är det?  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

andreaseldh

janho

Citat från: humlan skrivet 13 september 2025 kl. 19:23Finns sju utgåvor, vilken är det?  8)
Jag tror att det är 5:te.

humlan

Citat från: janho skrivet 14 september 2025 kl. 11:51Jag tror att det är 5:te.
5:an är färggladare, denna är rätt grådaskig...

Har f.ö. börjat greebla andra sidan, inte beslutat hur jag ska göra ovanpå men det kommer  8)

PXL_20250914_162532324.jpg

Saknar några wedges (har massor som lutar åt andra hållet  :-\ ) men väntar leveras på dessa till veckan.

Annars flyter det på bra, trots att inspirationen är lite lagom bara. Har bara varit i zonen en gång hitintills  8) men det känns iallafall som om målgång är möjligt i år  ;D

humlan

Lite bitar har anlänt, lite har byggts, lite har gått sönder och fått repareras och lite ska tas ner och göras om. Helt normalt MOCande helt enkelt  8)

Testat bredda upptill med en plate, men det blir inte bra utan jag kommer byta tillbaka.

PXL_20250918_203418640~2.jpg

Svårt att se på bilden, men övre är en plate bredare än nedre på bilden. Så det kommer bli som på nedre snart....  ::)

Sen kunde jag inte låta bli  ;D

CopMike

Fint, nu börjar det likna en riktig SHIP-best 8)!

humlan

Att greebla i ett hål som lutar åt två olika håll är en utmaning, men vad vore livet utan utmaningar  8)

PXL_20250919_224243462.jpg

Utöver hål-greebling så har jag byggt förstärkningar lite här och där, framförallt där panelerna är fästa vid ramen  :-\

Och lite småjobb runt kanterna på panelerna  8)

Går framåt  ;)

Bricks By Jesper

Snyggt, blir spännande och se färdiga resultatet 

humlan

Definitivt inte färdig, men nått en viktig milstolpe idag  8)

Har greeblat en massa, inne i ramen, uppe på ramen och delvis på panelerna...

PXL_20250920_183009993.jpg

Frilagt ramen, greeblat som en galning och sen när jag skulle på med panelerna igen så ser jag att jag byggt fastsättningen dumt.

Bygger om.

"All" greebling flyger av medans jag bökar, inser även att jag byggt för tight så jag får flytta ut panelerna en plate i bredd. Vill jag egentligen inte, men för sent för att göra strukturella ombyggnationer  ::)

Men nu sitter panelerna där  8)

PXL_20250922_212939110~2.jpg

Som sagt, viktig milstolpe uppnådd.

Kvar är att bygga antennspret fram och motorer bak (och liiiite mera greebling ,:) ). Men inte ikväll  ;D

humlan

Började med att ta lös en panel för att komma åt att montera front och rumpa... Gick sisådär  ;D

Sen byggde jag motorpaket.

PXL_20250923_203928372~2.jpg

Efter det hoppade jag fram och började leka  8)

PXL_20250923_212015122~2.jpg

Kan man ha för många antenner?  ::)   ;D

Men, well, börjar likna nåt...  8) Ska dit lite till och ska byggas om lite... Får sista bitarna med personlig leverans på söndat (om de inte glöms  ;D )

PXL_20250923_212412332~2.jpg

Och exakt just nu såg jag ansiktet  :o

CopMike

Snart över mållinjen (finns det sådana i jymden?) (y)! Snyggt med ett nollställt rymdansikte, kanske kan du ge munnen lite Labubu-tänder ;D! Och kul att du har en 64712 som motorfäste!

humlan

Citat från: CopMike skrivet Igår kl. 06:39Och kul att du har en 64712 som motorfäste!

Tänkte säga att jag har en eftersom jag inte rymde två  ;D Men det är faktiskt en 64711.