Hjälp att få fast Bar 1L w Clip på "staket"

Startat av Storm_666, 27 Maj 2025 kl. 16:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Storm_666

Hej 

Funderar på hur man ska få fast en Bar 1L with clip mellan 2 st Bar 7x3. Bifogar bild så ni förstår hur jag menar. Har funderat på hur jag ska fäste mellan UTAN att det blir för stort och bara ser klumpigt ut. Detta ska vara ett staket runt ett hus och Bar 1L ska vara som taggar längst upp så ingen obehörig minifig tar sig in och vänder masonry bricksen åt fel håll 😉

Helt andra lösningar med en pinne mellan eller så kan vara av intresse men min hjärna klarar helt enkelt inte av att komma på något just nu 🤣

Mvh Tobias 

robinnilsson403

Det kanske inte är någon hjälp, men jag hade övervägt att lämna det som det är, eventuellt att ta bort varannan så glappet blir lika stort hela vägen.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

lingonmirakel

Du kanske kan hitta en design du gillar där du använder 18041 för spetsar? Har använt den för "gjutjärnsstaket" förut.
Instagram: miken_mocs

Storm_666

Citat från: robinnilsson403 skrivet 27 Maj 2025 kl. 17:13Det kanske inte är någon hjälp, men jag hade övervägt att lämna det som det är, eventuellt att ta bort varannan så glappet blir lika stort hela vägen.
Bra idé men då det är jämn antal så funkar inte den idén men tack för att du gav ett tips😊

Citat från: lingonmirakel skrivet 27 Maj 2025 kl. 18:03Du kanske kan hitta en design du gillar där du använder 18041 för spetsar? Har använt den för "gjutjärnsstaket" förut.
Coolt, inte tänkt på den alls faktiskt. Tack för tipset 👍🏻😊

crowwlime_

Citat från: lingonmirakel skrivet 27 Maj 2025 kl. 18:03Du kanske kan hitta en design du gillar där du använder 18041 för spetsar? Har använt den för "gjutjärnsstaket" förut.
Tänker likadant, med 15332 under. Behöver eventuellt en 85861 för att stabilicera 18041. :)

Och så kan du ju få till rundade hörn med 21229

AlbinHansson

Ska exo-force händerna vara raka eller sitta på en vinkel?
Ska de vara raka kan man väl bara förskjuta alla så att de är i linje med stegens pinnar?
En annan fördel med detta blir ju att man inte behöver sitta och se till att alla är exakt raka, det kommer lösas automatiskt.
Blir också mer likt bilden staketet på bilden nedan, om det är det du går efter dvs.
White House fence to get new spikes - POLITICO

andreaseldh

Eller så bitbygger du även staketet med 30377 eller 93609?

staket.png
staket.io

Eller Liftarm thin? 6L 32063 verkar vara mest prisvärd på BL.

staket_02.png
staket_02.io

Storm_666

Oj, nu bara haglar det fina tips och idéer. Tack till alla som anstränger sig och hjälper till. Varje förslag uppskattas och övervägs👍🏻😊

Sydby

Kunde inte sova, testade lite detta, men tror inte det funkar i fysisk form. Har markerat den "lösa" biten. Bytte ut stegen mot 3x4 Grille.