Modulära hus vilka har du och hur har du dom?

Startat av micke, 04 Maj 2011 kl. 23:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Duchessa

Citat från: Anna skrivet 11 Januari 2012 kl. 13:12
Duchessa, Market Street har jag byggt i vanligt blått och vitt. Den ser helt ok ut i den färgkombinationen. Jag valde dock inte att bygga garaget då jag inte tycker det passar in layouten. Jag brukar dock vara dålig på att ta bilder, men får jag till det så lägger jag in en bild.

/Anna

Kul! Bytte du ut mdblue mot vitt och dkblue mot vanlig blå? Jag hade redan ganska mycket mdblue, så det tänkte jag använda mig av. Det är inte optimalt med mdblue och vanlig blå, men det kanske får duga. Jag tror att det är snyggare än t ex gul eller röd.

Men att byta ut dkblue mot vitt kanske skulle funka? Jag ska titta på ritningen och försöka fantisera... :)

Art Vandelay

Citat från: Duchessa skrivet 10 Januari 2012 kl. 20:03Fördelen med att bygga i t ex vanlig blå är att jag har i princip alla bitar hemma redan nu. Då kan jag bygga upp och se hur det ser ut.

Jag har en liten förhoppning om att de mörkblå bitarna ska bli billigare när det produceras fler och fler set med den färgkombinationen.

Jag har kikat på bitarna som jag kommer att sakna när BL-ordern anländer, och om man bortser från de mörkblå så är det sannerligen ingen förmögenhet. Några hundralappar, skulle jag gissa.

Jag är inte hundra, men jag har för mig att de blå färger som inte fanns eller var för dyra på BL köpte jag från LEGO istället.

Stigge72

Citat från: Duchessa skrivet 10 Januari 2012 kl. 19:15XXX är ju intressant... kan man köpa de mörkblå bitarna den vägen, månne? Jag ska inte delta själv, men det kanske finns nån här som är mutbar? :)
Med tanke på de regler som TLG satt upp, och våra fortsatt goda relationer med desamma, så tänker jag helt fräckt anta att jag talar för alla medlemmar, speciellt de som tänker delta i XXX, och tala om att det inte finns någon här som är det.

Anna

Citat
Kul! Bytte du ut mdblue mot vitt och dkblue mot vanlig blå? Jag hade redan ganska mycket mdblue, så det tänkte jag använda mig av. Det är inte optimalt med mdblue och vanlig blå, men det kanske får duga. Jag tror att det är snyggare än t ex gul eller röd.

Men att byta ut dkblue mot vitt kanske skulle funka? Jag ska titta på ritningen och försöka fantisera... :)

Nu skall vi se om jag får in bilden som bilaga, som dock har dåligt ljus (ingen lampa i trappen) och tagit med mobilen, men du ser antagligen färgsättningen.

/Anna

Huvudfoting

Hoppar in lite här och undrar vad ett rimligt pris för dom 3 första är, om man vill ha som öppnade och begagnade?

Har dom 3 senaste och tycker dom är fantastiska, men skulle gärna vilja komplettera dom med dom 3 första. MISB har jag sett 10182 och 10190 för 6-7 kSEK och 10185 för 3.5 - 4 kSEK

Och jag vill ju såååå gärna bygga dom, så det vore dumt att bränna pengarna på MISB-set

/W

Duchessa

Citat från: stigge72 skrivet 11 Januari 2012 kl. 19:13Med tanke på de regler som TLG satt upp, och våra fortsatt goda relationer med desamma, så tänker jag helt fräckt anta att jag talar för alla medlemmar, speciellt de som tänker delta i XXX, och tala om att det inte finns någon här som är det.

Det var menat som ett skämt, därav smileyn i slutet. Så oroas icke.

Duchessa

Citat från: Anna skrivet 11 Januari 2012 kl. 19:26

Nu skall vi se om jag får in bilden som bilaga, som dock har dåligt ljus (ingen lampa i trappen) och tagit med mobilen, men du ser antagligen färgsättningen.

/Anna

Tack för bilden! Ser snyggt ut, tycker jag. Måste kanske överväga något liknande. Men jag har ju å andra sidan rätt mycket medium blue som jag vill använda.. Härligt med i-landsproblem :)

studbringer

Citat från: Walter skrivet 11 Januari 2012 kl. 20:56
Hoppar in lite här och undrar vad ett rimligt pris för dom 3 första är, om man vill ha som öppnade och begagnade?

Har dom 3 senaste och tycker dom är fantastiska, men skulle gärna vilja komplettera dom med dom 3 första. MISB har jag sett 10182 och 10190 för 6-7 kSEK och 10185 för 3.5 - 4 kSEK

Och jag vill ju såååå gärna bygga dom, så det vore dumt att bränna pengarna på MISB-set

/W

Då dom är så pass eftertraktade så skiljer sig nog inte begagnatpriset särskilt mycket mot misb vad jag sett iaf, precis som med 10179 så går även dom begagnade för hutlösa summor... men visst dom 3 du nämner gissar jag iaf på ca: 5K för och 5K för iaf och 3,5K för minst för du behöver ju åtminstone byggbeskrivingen eller ?! visst går ju ladda ner dom med men då är vi väl nästan där igen att "parta" ut dessa på BL ?! gränsen är hårfin... ;)

Mina 2 ören torde bli att köp dom nu fort som attans för så fort nästa hus kommer 10224 Town Hall så lär dom 3 första bli än mer eftertraktade och därmed dyrare... *hua*

PM:a mig om du vill ha alla 3 seten... kanske kan ordna något men inte under priserna jag skrev ovan ;) vill ju bara att du ska fååååå bygga dessa... :D

Kwagge

Hur har Ni era hus?

Själv har jag "bara" det uppe på garderoben innan en bättre lösning.. Hoppas på bra exempel i tråden.. som man kan använda!

shutter

Stiligt är det!
Finns redan en tråd i ämnet ;)

mechamike

Jepp, och nu är Kwagges stilfulla garderobssmyckning infogad i den tråden!
Mvh Swebrick Moderator Team
?

cesaer

town hall e ju sista modulhus - några rykten om nästa hus ?

Lomn

Citat från: cesaer skrivet 21 November 2012 kl. 21:12

Ska man tro ryktena på eurobricks är det en biograf  :)

Kwagge

Citat från: Lomn skrivet 21 November 2012 kl. 21:26
Citat från: cesaer skrivet 21 November 2012 kl. 21:12

Ska man tro ryktena på eurobricks är det en biograf  :)

Finns ju även nummer på setet..