SBC April 2025 - En bit ost...

Startat av narwo, 05 April 2025 kl. 22:29

Föregående ämne - Nästa ämne

narwo

Swebrick Brick Challenge XCIX

Vill du välja biten till den 100:e upplagan av Swebrick Brick Challenge? Då måste du bygga med månadens bit för april 2025. Den är en vanlig bit för oss nu men den är faktiskt inte så gammal. Den kom först 2004, samma år som jag besökte Sverige för första gången.

Biten är 54200 Slope 30 1 x 1 x 2/3

Den finns i över 70 färger, många trans och metallic, även glow in the dark!

Regler:
  • Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas innan midnatt 30/4.
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och dessutom förmånen att bestämma nästa månads bit.

MrUzagi

Får väl börja med det mest uppenbara, så får vi det ur vägen.

CheeseSlope.jpg

Godtfred

Ok, jag var knappast ensam om den idén... Snyggt klossat!

MrUzagi

Citat från: Godtfred skrivet 07 April 2025 kl. 08:53Ok, jag var knappast ensam om den idén... Snyggt klossat!
Tack! Jag tänkte att det var bäst att vara snabb på bollen just därför. Men som @Joyride kommenterade på min instagram: "The early bird gets the worm they say, but remember that it's the second mouse that get the cheese. ;D"

mrlind

Have a great build day!
Instagram Flickr

Itinloc

Itinloc

Emma

Region Mitten

Studley Heinsbergen

Bad Robot

Studley Heinsbergen

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 14 April 2025 kl. 10:56Bad Robot

(Ett gammalt bygge, men tämligen säker på att det aldrig ens har fotats tidigare, än mindre lagts upp någonstans)

MrLaago

Homer i behov av tandvård!

Efter peppande tal om att fler ska vara med i denna tävling ville jag vara med och bidra. Tänkte tidigt på tänder och spände bågen och gjorde ett ansikte. (Det första jag publicerat någonstans!) 10st av månadens bit  :)IMG_3357.jpg

Lilypiece

Citat från: MrLaago skrivet 15 April 2025 kl. 20:18Homer i behov av tandvård!

Efter peppande tal om att fler ska vara med i denna tävling ville jag vara med och bidra. Tänkte tidigt på tänder och spände bågen och gjorde ett ansikte. (Det första jag publicerat någonstans!) 10st av månadens bit
Snyggt, du fick verkligen till de där sneda tänderna du pratade om. Rolig karaktär!

MrLaago

Tack @Lilypiece  :) Jag kunde inte släppa tanken så klossade ihop den för att få idén ur huvudet  ;D

narwo

byStfn

andreaseldh