[MOD 40516] Legoland is Awesome!

Startat av andreaseldh, 12 Februari 2025 kl. 01:38

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Jag har redan tidigare moddat Everyone is Awesome mindre ...

... så steget till att även minska antalet färger var mycket kort, även om det råkade ta tre och ett halvt år ;)

20250212_010524 by Andreas Eldh, on Flickr

20250212_010534 by Andreas Eldh, on Flickr

Valet av huvudbonad är inte nödvändigtvis den äldsta i respektive färg, utan styrdes av att jag ville ha röda flätor och att cowboyhatten var billigast svart. Jag funderade även på hur jag skulle komma runt att överkroppen inte finns gul ...
  • Rycka armarna av en modern?
  • Kloss och jumper plate?
... men kom till slut fram till att detta var den minst dåliga lösningen.

Ytterligare tre bilder finns i albumet på Flickr!

Joyride

Cool idé och snyggt utfört!
Instagram: joyride_bricks

Jenny242

Kul! Jag körde en Disney variant på min (såklart 😂)

Jenny242
Region Hufvudstaden

byStfn

Citat från: andreaseldh skrivet 12 Februari 2025 kl. 01:38Jag har redan tidigare moddat Everyone is Awesome mindre ...

... så steget till att även minska antalet färger var mycket kort, även om det råkade ta tre och ett halvt år ;)

20250212_010524 by Andreas Eldh, on Flickr

20250212_010534 by Andreas Eldh, on Flickr

Valet av huvudbonad är inte nödvändigtvis den äldsta i respektive färg, utan styrdes av att jag ville ha röda flätor och att cowboyhatten var billigast svart. Jag funderade även på hur jag skulle komma runt att överkroppen inte finns gul ...
  • Rycka armarna av en modern?
  • Kloss och jumper plate?
... men kom till slut fram till att detta var den minst dåliga lösningen.

Ytterligare tre bilder finns i albumet på Flickr!
Fint! Om inte färgordningen spelar roll för dig så skulle jag satt den gula figuren i mitten så armarna döljs lite visuellt av figurerna på sidorna! :D

Godtfred

Tänkte skriva samma sak, men tycker Andreas ändå gör helt rätt som hintar till färgerna på den gamla logotypen från 60/70-talet:

byStfn

Citat från: Godtfred skrivet 12 Februari 2025 kl. 12:16Tänkte skriva samma sak, men tycker Andreas ändå gör helt rätt som hintar till färgerna på den gamla logotypen från 60/70-talet:

Såklart tog jag även den referensen, men jag slits mellan vad som jag tycker är viktigast! :P

Anders67

shiftaltcmd

Gjorde en variant till jobbet. Jag kör en kurs där "alla" är med, inte bara regnbågen.
Populär kurs, 400 reserver.
Får se om jag kan göra färgerna lite mer enhetliga framöver.

andreaseldh

Inspirerad av Minifig Jez som har byggt hela tre samlingar av Classic Space-figurer ...

... lyckades jag äntligen bygga om Legoland Is Awesome till rätt storlek. Att modda både figurer och storlek var bara dumt.

20260715_161159_AC by Andreas Eldh, on Flickr

20260715_161216_AC by Andreas Eldh, on Flickr

20260715_161508_AC by Andreas Eldh, on Flickr

Många fler bilder finns i albumet på Flickr!