Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Ålandsbanken

Startat av robinnilsson403, 14 Januari 2025 kl. 21:53

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

Jag har fått dra ner på mina planerade byggen inför Göteborg, men detta hoppas jag få färdigt i tid: Ålandsbanken som ligger på Avenyn.
Insåg att jag inte har någon förbild att ladda upp. Nåja.

På vardera sidan ska det till varsin utbyggnad, och så är det en våning + tak kvar.
Belysning finns i två rum, men de tar vi live...
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

ColA

robinnilsson403

Hörnen börjar komma på plats. 4 våningar och tak kvar... Och utsidan. Fråfan är om jag ska ha några mer upplysta rum, eller om det räcker med två..?

BrickMe

Citat från: robinnilsson403 skrivet 19 Januari 2025 kl. 18:44Hörnen börjar komma på plats. 4 våningar och tak kvar... Och utsidan. Fråfan är om jag ska ha några mer upplysta rum, eller om det räcker med två..?
Var det inte en sång om vad man gjorde i banken efter 3....  Kvällstid är det väl helt nedsläckt på en bank ;)

Det artar sig fint bygget :)

Storm_666

Wow Vilket snyggt bygge 🤩 Detta kommer följas med sort intresse. Riktigt bra klossat 👍🏻

andreaseldh

Citat från: BrickMe skrivet 19 Januari 2025 kl. 20:22Var det inte en sång om vad man gjorde i banken efter 3....  Kvällstid är det väl helt nedsläckt på en bank ;)

Det artar sig fint bygget :)

Ja det är verkligen fint! Beträffande belysning röstar jag för porrklubbsrött i ett fönster och helt nedsläckt i alla övriga.

robinnilsson403

Citat från: andreaseldh skrivet 19 Januari 2025 kl. 23:08Ja det är verkligen fint! Beträffande belysning röstar jag för porrklubbsrött i ett fönster och helt nedsläckt i alla övriga.

Näääästan vad det är idag.
Kan förtydlig att det är helt safe-for-work, och inget opassande som antyds i något fönster.

robinnilsson403

Jag är dålig på att uppdatera i vanliga fall, och nu har jag dessutom mått psykiskt dåligt ett tag. Hjälp mig med pepp att få till NÅGOT på utsidan! Jag vill ju att det ska bli ett färdigt bygge till Göteborg!

På riktigt är det inglasade serveringar på båda sidor, men jag får inte till det utan att det blir klumpigt. För några år sedan var det bara gräs, så det kan vara en nödlösning, men vilken nyans skulle passa bäst?

Jesperrydhog

Citat från: robinnilsson403 skrivet 19 Januari 2025 kl. 18:44Hörnen börjar komma på plats. 4 våningar och tak kvar... Och utsidan. Fråfan är om jag ska ha några mer upplysta rum, eller om det räcker med två..?
Ja riktigt snyggt. Jag gillar det. 

Eriol

Citat från: robinnilsson403 skrivet 10 Mars 2025 kl. 22:59Jag är dålig på att uppdatera i vanliga fall, och nu har jag dessutom mått psykiskt dåligt ett tag. Hjälp mig med pepp att få till NÅGOT på utsidan! Jag vill ju att det ska bli ett färdigt bygge till Göteborg!

På riktigt är det inglasade serveringar på båda sidor, men jag får inte till det utan att det blir klumpigt. För några år sedan var det bara gräs, så det kan vara en nödlösning, men vilken nyans skulle passa bäst?

Kämpa på Robin det blir ju supersnyggt! Vanlig green för gräsmatta borde väl funka? Och sen står det några rätt spretiga små träd där som känns hyfsat enkla att få till i Lego. Fyll på med något extra träd som inte finns i verkligheten också om det blir plats över!

Hannamalia

lingonmirakel

Snygg fasad och underbar form på trappan!  (y) (y)

Tror att serveringarna kanske skulle konkurrera för mycket om uppmärksamheten. Gräsmatta och kanske några träd och ett par grabbnävar spankulerande minifigs tror jag blir utmärkt.
Instagram: miken_mocs

Joyride

Har du något foto på hur glasverandorna ser ut? Fattar att det är tight med tid men jag tycker nog de skulle göra sig 🤔
Instagram: joyride_bricks

robinnilsson403

Citat från: Joyride skrivet 12 Mars 2025 kl. 07:09Har du något foto på hur glasverandorna ser ut? Fattar att det är tight med tid men jag tycker nog de skulle göra sig 🤔

Inte mer än streetview kange mig. https://maps.app.goo.gl/464VuXfdAtq1zh6G6?g_st=ac

Den vänstra är mer fyrkantig, och den högra mer rund.

Bestämde att jag skiter i det och anlägger gräs istället, så nu ska det till några träd och buskar.

Joyride

Citat från: robinnilsson403 skrivet 12 Mars 2025 kl. 07:14Inte mer än streetview kange mig. https://maps.app.goo.gl/464VuXfdAtq1zh6G6?g_st=ac

Den vänstra är mer fyrkantig, och den högra mer rund.

Bestämde att jag skiter i det och anlägger gräs istället, så nu ska det till några träd och buskar.

såg att du skrev det i första inlägget, sorry. Efter att ha sett dom tycker jag att du gör rätt. Det är en fantastisk byggnad du fått till och det kommer bli jättebra med lite gräs och träd!
Instagram: joyride_bricks