Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Medeltida huslänga

Startat av GustavF, 06 Januari 2025 kl. 21:16

Föregående ämne - Nästa ämne

GustavF

Nu var det dags igen för lite mer medeltida hus  ::)

Småbyggt på det här bygget i några månader utan någon direkt tanke på vad de skulle bli för slutresultat. Ville mest testa lite olika tekniker och saker man funderat på  ;D

Inte helt 100 överens med alla delar av bygget men tyckte ändå att slutresultatet blev bra så vill dela det här! 

Detta bygge kommer vara en del av mitt större diorama där ena vägen genom valvgången leder till mitt marknadstorg och den andra till en framtida hamn. Därav la jag ingen energi på att göra basen mer intressant då den ska inkorporeras i en andra moduler. 

Hela bygget är en solid pjäs eftersom det går belysning i hela bygget. Längden är 66 studs så den är rejäl :)

Hoppas ni gillar! 

danielbrrssn

Väldigt bra! Ser fram emot att se den och ännu mer att få se hela dioramat. Det kommer bli stort!

robinnilsson403

Satan i gatan! Du är fantastisk på det där! Det är verkligen liv i hela bygget!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

KallEl75

Denna typ av set som man önskade att Lego kunde släppa oftare.....

mrlind

Have a great build day!
Instagram Flickr

Anders67

Otroligt bra och väldigt inspirerande till oss castonienbyggare!

Så många detaljer som är så fina!

o0ger

Väldigt vackert och inspirerande bygge!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

ckk

Imponerande Gustav! Ser fram emot att se IRL!

Magnus den store

Snyggt, det råder ingen brist på detaljer att betrakta.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gideon

Riktigt fint! Många kluriga lösningar för att få alla de där detaljerna :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Emma

Jag är mållös!! Wow!
Region Mitten

GustavF

Citat från: danielbrrssn skrivet 06 Januari 2025 kl. 21:45Väldigt bra! Ser fram emot att se den och ännu mer att få se hela dioramat. Det kommer bli stort!
Citat från: robinnilsson403 skrivet 06 Januari 2025 kl. 22:38Satan i gatan! Du är fantastisk på det där! Det är verkligen liv i hela bygget!
Citat från: KallEl75 skrivet 06 Januari 2025 kl. 23:35Denna typ av set som man önskade att Lego kunde släppa oftare.....
Citat från: mrlind skrivet 07 Januari 2025 kl. 07:05Fantastisk bygge.
Citat från: Anders67 skrivet 07 Januari 2025 kl. 07:10Otroligt bra och väldigt inspirerande till oss castonienbyggare!

Så många detaljer som är så fina!
Citat från: o0ger skrivet 07 Januari 2025 kl. 07:17Väldigt vackert och inspirerande bygge!
Citat från: ckk skrivet 07 Januari 2025 kl. 10:11Imponerande Gustav! Ser fram emot att se IRL!
Citat från: Magnus den store skrivet 07 Januari 2025 kl. 10:39Snyggt, det råder ingen brist på detaljer att betrakta.
Citat från: Gideon skrivet 07 Januari 2025 kl. 10:39Riktigt fint! Många kluriga lösningar för att få alla de där detaljerna :)
Citat från: Emma skrivet 07 Januari 2025 kl. 12:03Jag är mållös!! Wow!

Tack för alla fina kommentarer! Det värmer :)

Godtfred

Oj!  :o (På ett bra sätt!)