Klossfestivalen 2025 - Lördag 25 oktober Stockholm - Anmälan öppen!

Startat av Klossfestivalen, 21 November 2024 kl. 13:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Lilypiece

Jag fattar inte hur jag kommer in, alla dörrar är låsta inkl lastkajsdörren

Lilypiece

Byggi

Jag Dan och Simon är påväg, vi blev lite försenade och sitter nu i kö efter Arlanda. Men ville bara meddela att vi är påväg!

Ni får gärna spara mat till oss, vi kommer behöva det!
Mina signaturbyggen är levande mat som blir utsatta för olika missöden men andra uttrycksfulla karaktärer förekommer också. https://www.instagram.com/byggi_l?igsh=bGx2NXhmN3Jldmth&utm_source=qr

ColA

Vilket bra event det var igår och vilket tryck med folk  :P 

Tack Fredrik och C/O för ett väl genomfört event!

Stork

Det var kul att titta förbi som besökare.

Otroligt mycket folk redan på förmiddagen och vilken vacker lokal!  :)
Brick After Brick: Back on Bricklink!

Emma

Tack Klossfestivalen för ett väl genomfört event!
Region Mitten

Anders67

Toppen event, tack Fredrik&Co. och tack alla Swebrickare för en mycket trevlig helg!

Jemanuelson

Instämmer, mycket fint och välarrangerat event. Kul att vara med i Stockholm för första gången.

Och så trevligt med allt AFOL-häng!

/Johan & Gunilla (@Knitbrick)

Jenny242

Fantastiskt arrangemang som vanligt från Klossfestivalen! Och så kul att hänga med alla AFOLs hela helgen, nu när jag missat både Skaerbeck och workshopen i Norrköping.
Och jag är oerhört stolt över min pokal för årets nyhet! 🏆

IMG_7326.jpg
Jenny242
Region Hufvudstaden

ArfMan

En liten fråga till någon som vet.

Hur funkade omröstningen?

Såg lappar med qr-code och nummer som man skulle rösta vid den plats... men, på "vår sida" fanns lappen bara på 2/3 stycken utställare av 12/13 som fanns... och några som inte hade lappen hade kunnat verkligen platsa högt.

Jag är inte på plats för att vinna (och klavar inte högt mellan allas fantastiska bidrag)... men ja ... undrade bara..

Jag vann ändå varje gång som publiken stannade längre för att känna igen alla byggnaderna (och lyckades... då var jag extra nöjd... betyder att jag lyckades med designen)...

Men en sak kommer jag att ha längre med mig... dem rena förundrade ansikten på barnen som såg stadshuset bakom fönstret och kopplade till min minibygge... högsta vinsten nånsin ❤️

Jenny242

Citat från: ArfMan skrivet 26 Oktober 2025 kl. 15:10En liten fråga till någon som vet.

Hur funkade omröstningen?

Såg lappar med qr-code och nummer som man skulle rösta vid den plats... men, på "vår sida" fanns lappen bara på 2/3 stycken utställare av 12/13 som fanns... och några som inte hade lappen hade kunnat verkligen platsa högt.

Jag frågade Fredrik om det. Lappen med qr-kod där man kunde rösta för "publikens val" var ditsatta av företaget som hade omröstningappen vad jag förstod. Så Fredrik och Klossfestivalen hade inte gjort urvalet för just "publikens val". 
Jenny242
Region Hufvudstaden

Emma

Underbart med den verkliga förlagan utanför fönstret!!

En annan sak jag tänkte på, det hade inte skadat att ha lite fler swebrickare "löst" som kunde avlasta utställarna. Det var länge sen det riktigt behövdes, men trycket från besökarna gjorde att många kände att de inte kunde lämna sina byggen.

Sånt är förstås svårt att förutse, men jag tänker till nästa gång. Ifall det finns swebrickare som känner att de vill delta utan att ta med sig byggen, så finns det ett bra behov att fylla!

Jag skulle lätt kunna vara en sån person. Och inte ta med mig egna byggen, och vara "rastavlösare" istället.
Region Mitten

MrUzagi

Någon som vet antalet besökare? Det kändes som att det var fler i år än förra året.

Jory

ArfMan

Citat från: MrUzagi skrivet 26 Oktober 2025 kl. 16:01Någon som vet antalet besökare? Det kändes som att det var fler i år än förra året.

Vad jag vet, det närmade sig 6000 besökare