Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya set 2025

Startat av o0ger, 06 November 2024 kl. 10:36

Föregående ämne - Nästa ämne

ColA

Citat från: Magnus den store skrivet 30 April 2025 kl. 05:43Om det inte nämnts än kommer även Gandalf vs Durin's Bane book nook, set 10367, i sommar. Dock har jag sett delade meningar på den. Andra är att det istället är bokstöd. Jag tror på bokvrå.
Inget från Tolkiens värld kan vara fel men gnällisar finns det tyvärr gott om där ute i mugglar världen <3

MrUzagi

Book nook eller bokstöd. Who cares? Det tilltalar mitt samlande av bokrelaterade-legobyggen och bitar.

Larry Lars

Citat från: MrUzagi skrivet 30 April 2025 kl. 14:19Book nook eller bokstöd. Who cares? Det tilltalar mitt samlande av bokrelaterade-legobyggen och bitar.
Inte hängt med riktigt så detta är första gången jag ser en sådan här "Book Nook". Jag tycker idén är väldigt tilltalande med varierade möjligheter för display. Även om flera bokstöd i LEGO varit roliga idéer så har den formen större begränsningar, då böcker tenderar att packas i hela hyllplan utan behov av extra stöd. Sedan kanske man vill att ett matchande par ska synas tillsammans med bara ett fåtal tematiskt relaterade böcker emellan, vilket ger något som blir mer svårplacerat.

Eftersom LEGO nu storsatsar på "riktiga vuxna", kan ju en "Sherlock Holmes" vara insmugen diskret bland böckerna. Om de sedan skulle få besök av AFOLs kan modellen plockas fram och vecklas ut på matsalsbordet. ,:)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Magnus den store

Nu har bilder på sommarseten släppts och jag ser mest framemot ett Creator-set: 31168 Medieval Horse Knight Castle. Stora likheter med Dragonborn Paladin från Dungeons & Dragons.

31168.jpg
, Medieval Horse Knight Castle

31175.jpg
Unicorn Castle. My Little Pony! Kanske inte men det är den kopplingen jag gör.

Många fina Speed Champion!

77237 Dodge Challenger SRT Hellcat.jpg
, Dodge Challenger SRT Hellcat

77238 Lamborghini Revuelto & Lamborghini Huracán STO.jpg
, Lamborghini Revuelto & Lamborghini Huracán STO

77239 Porsche 911 GT3 RS.jpg
, Porsche 911 GT3 RS

77240 Bugatti Centodieci.jpg
, Bugatti Centodieci
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swestar

Citat från: Magnus den store skrivet 02 Maj 2025 kl. 02:08Nu har bilder på sommarseten släppts och jag ser mest framemot ett Creator-set: 31168 Medieval Horse Knight Castle. Stora likheter med Dragonborn Paladin från Dungeons & Dragons.

31168.jpg
, Medieval Horse Knight Castle
Hästarna  (y)  :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Magnus den store

Bilder på Book Nook: Hogwarts Express. Bokvrår känns som ett eget "tema". Finns en risk att jag kommer ha fler bokvrår än böcker på min bokhylla.

76450-1.jpg

76450-2.jpg

CopMike

10360 Shuttle Carrier Aircraft
CitatSusa in i rymdfartsinnovationens historia
I början av 1970-talet slog Nasa och Boeing™ sig ihop och utvecklade en transportfarkost för Nasas Orbiter, som ofta kallas rymdfärjor. Nu kan du återskapa Boeing 747™ och Nasas rymdfärja Enterprise som bidrog till att forma framtidens rymdresor. Det 63 cm långa setet är en fantastisk uppvisningsmodell för alla som gillar luftfart och rymdutforskning.

Myko

Så vi fick ett Enterprise till slut...

I Star Trek är Enterprise döpt efter rymdfärjan. I verkligheten är rymdfärjan döpt efter Star Trek.

Godtfred

Är ju synd att rymdfärjan Enterprise blev den enda färjan som inte varit i rymden. Men det var nästan så att ögonen fuktades lite när jag såg den rymdfärjan uppställd på fartyget Entrepid i New York för några år sedan.

Jenny242

Citat från: Godtfred skrivet 17 Maj 2025 kl. 18:34Är ju synd att rymdfärjan Enterprise blev den enda färjan som inte varit i rymden. Men det var nästan så att ögonen fuktades lite när jag såg den rymdfärjan uppställd på fartyget Entrepid i New York för några år sedan.
Vi var oxå på Intrepid i New York för 1,5 år sen. Fantastiskt ställe och min sons höjdpunkt på hela resan :)  Så kul att se rymdfärjan och allt annat där :) 
Jenny242
Region Hufvudstaden

CopMike

Citat från: Godtfred skrivet 17 Maj 2025 kl. 18:34Är ju synd att rymdfärjan Enterprise blev den enda färjan som inte varit i rymden. Men det var nästan så att ögonen fuktades lite när jag såg den rymdfärjan uppställd på fartyget Entrepid i New York för några år sedan.
Citat från: Jenny242 skrivet 17 Maj 2025 kl. 18:36Vi var oxå på Intrepid i New York för 1,5 år sen. Fantastiskt ställe och min sons höjdpunkt på hela resan :)  Så kul att se rymdfärjan och allt annat där :)
När jag var på Intrepid nyåret 1989-1990 så var det coolaste den A-12 som stod där (CIAs variant och föregångare till SR 71 Blackbird) 8)!

Magnus den store

Nu finns bilder på set The Prize Machine. 16 minifigurer varav fyra CS i två färger och fyra medeltida. Hoppas att det går att köpa några figurer löst. Jobbigt om jag måste köpa fem set.

https://www.instagram.com/lego_minecraft_goat/p/DJvh1wTKcgu/

Magnus den store

Ryktas om set , Nike Dunk, med 1 180 bitar, som kommer i juli.

Magnus den store

När jag sökte hittade jag mer information. Lego och Nike har ett större samarbete på gång med fler set.

, 809 bitar
, 454 bitar

https://www.lego.com/Nike
https://www.nike.com/se/lego

Lego-Nike.jpg