Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego + F1 = Sant

Startat av Magnus den store, 15 oktober 2024 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Gammal nyhet men jag hittar inget inlägg om det här samarbetet.

CitatWe're Putting Play in Pole Position! The LEGO Group and Formula 1® To Go Full Throttle On New Brand Partnership

AID256dfbdP2GP_LEGO_Brand_Alicia_RTA_2HY24_F1_collection_NoPack_20s_16x9_25p_Teaser_Titled_771144_(00499).jpg

• The LEGO Group and Formula 1® announce new multi-year strategic partnership, connecting young fans and families closer to Formula 1 experiences and the sport, launching with the 2025 F1 season.
  • The partnership will bring together the worlds of LEGO® building and F1 fandom to make the sport more accessible to families around the world, promoting innovation, technology and engineering, as well as stronger inclusion & representation.
  • In addition, the new partnership will include a diverse product portfolio for fans and builders of all ages, featuring all ten Formula 1 teams currently on the grid.

Billund, Denmark, 18 September 2024: Today the LEGO Group and Formula 1 announced a new, multi-year partnership to connect more fans of LEGO® building with the world of Formula 1, bringing together two passionate global fanbases...
Källa: Lego, https://www.lego.com/en-gb/aboutus/news/2024/september/lego-f1-partnership-announcement

CitatLEGO Koncernen x Formel 1
Det finns en nyhet för F1® säsongen 2025 ... och det är vi! Vi erbjuder LEGO® fans i alla åldrar spänningen från Formel 1, med byggen från alla 10 lag, samt ett stall med spännande bonusinnehåll! Kör tillbaka till den här sidan för framtida nyheter ... Lights out och börja bygga om: datum och tid kommer senare
Källa: Lego, https://www.lego.com/sv-se/categories/f1

Jobbigt för bankkontot, men förbaskat roligt. Ser fram emot många nya bilar till Speed Champions.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Setlistan med priser i USD.

Set.png

CopMike

Bra för miljön detta med F1 ::)? Känns som de jobbar med den i en ände och mot i en annan ;D

Tunnan

Citat från: CopMike skrivet 15 oktober 2024 kl. 19:27Bra för miljön detta med F1 ::)? Känns som de jobbar med den i en ände och mot i en annan ;D
Finns ju Formula E för dem som vernar miljön  ::)

ColA

Nu är jag inget fan av motorsport men har alltid varit svag för speed champion serien så alla dom kommer man ju köpa över tid. Lite förvånad ändå att dom ska släppa så många på så kort tid. 

ArfMan

Citat från: ColA skrivet 15 oktober 2024 kl. 22:35Nu är jag inget fan av motorsport men har alltid varit svag för speed champion serien så alla dom kommer man ju köpa över tid. Lite förvånad ändå att dom ska släppa så många på så kort tid.

"Tyvärr" är bilarna (dem riktiga) inte så annorlunda mellan varandra.... dem följer ungefär samma koncept... så i det stora hela är det bara att byta färg och klistermärken...

Det hade säkert varit roligare med gamla klassiker som en Tyrrel P34, nån Lotus eller Brabham....

humlan

Värsta är ju att man "måste" köpa två av varje och sen bygga första kurvan i årets första lopp, med korrekta placeringar på bilarna :P Aj min stackars plånbok  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

ArfMan

Citat från: humlan skrivet 16 oktober 2024 kl. 00:26Värsta är ju att man "måste" köpa två av varje och sen bygga första kurvan i årets första lopp, med korrekta placeringar på bilarna :P Aj min stackars plånbok  8)

kan vara "roligt" (eller rörig!!) att bygga andra rakan i årets Montecarlo :-)

Skafte

Oj, jag tror att KimT går omkring i ett lyckorus just nu...

Själv är jag inte så F1-frälst, går mest och hoppas på en Speed Champion-version av Ford Capri:

IMG_9904.jpg

ColA

Citat från: Skafte skrivet 16 oktober 2024 kl. 09:30Oj, jag tror att KimT går omkring i ett lyckorus just nu...

Själv är jag inte så F1-frälst, går mest och hoppas på en Speed Champion-version av Ford Capri:

IMG_9904.jpg
Jag avskyr F1 eller egentligen all motorsport men i Lego format älskar jag dom, wow en Capri i Lego vill jag också ha 🤭

ArfMan

Citat från: ColA skrivet 16 oktober 2024 kl. 10:22Jag avskyr F1 eller egentligen all motorsport men i Lego format älskar jag dom, wow en Capri i Lego vill jag också ha 🤭

är man supersugen finns en ganska bra i Rebrickable...

https://rebrickable.com/mocs/MOC-191789/My_Own_Creations/ford-capri-group-5/#details

Skafte

Citat från: ArfMan skrivet 16 oktober 2024 kl. 10:52är man supersugen finns en ganska bra i Rebrickable...

https://rebrickable.com/mocs/MOC-191789/My_Own_Creations/ford-capri-group-5/#details
Nja, den var lite klossig tycker jag. I den bästa av världar skulle det ju gå att modda till en MkII i kopparmetallic med Reddish Brown vinyltak som min 1:1 är...

Ursäkta OT, fartdårar.  ???

Magnus den store

Citat från: ArfMan skrivet 15 oktober 2024 kl. 23:32"Tyvärr" är bilarna (dem riktiga) inte så annorlunda mellan varandra.... dem följer ungefär samma koncept... så i det stora hela är det bara att byta färg och klistermärken...

Tack och lov är det lite skillnad i antalet bitar, så jag anar att det åtminstone är skillnad på Lego-versionerna, men det är säkert ganska små differenser ändå, med tanke på de små variationerna på förlagorna.

Record

Citat från: ArfMan skrivet 15 oktober 2024 kl. 23:32"Tyvärr" är bilarna (dem riktiga) inte så annorlunda mellan varandra.... dem följer ungefär samma koncept... så i det stora hela är det bara att byta färg och klistermärken...

Det hade säkert varit roligare med gamla klassiker som en Tyrrel P34, nån Lotus eller Brabham....

Jag säger bara Lotus 72, bättre än så blir det inte, med JPS färger 😀, eller en riktig Mercedes w196, då snackar vi.
I övrigt har jag väntat på min absoluta favoritbil, bilarnas bil, Mercedes 300sl måsvingen från 50-talet, när kommer den?
Friskt satsat, hälften vunnet..