Besök på BSBT 2024 i Schkeuditz (DE)

Startat av andreas E, 12 Augusti 2024 kl. 09:35

Föregående ämne - Nästa ämne

andreas E

I helgen som varit var vi tre swebrickare  (Kwagge, Ozp och skrivande) som var på besök på Europas största Lego tåg event.

Eventet var helt inriktat på tåg och tågkörning. En 700 m2 stor lokal fylld med räls och moduler. Allting var ihopkopplat till en enda stor slinga så man kunde köra på.

Utställare från dels den lokala Luggen men även från Schweiz och flera olika delar av Tyskland.
Vi var de första svenskarna som besökte dem.

I väntan på Ozp bildgalleri från utställningen kommer här en youtube film

danielbrrssn

Häftigt! 

Ser fram emot bilderna. 

Myko

andreas E

Citat från: Myko skrivet 12 Augusti 2024 kl. 11:04Coolt! Vad tyckte ni om eventet?
Både Kwagge och jag fick vibbar av våra gamla "Eskilstuna event"

Ett stort gäng nördar som samlas för att "köra" tåg samtidigt som där är publik. Mycket social gemenskap mellan de som ställer ut. Roligt att ha sett det och väcker så klart en tanke om att delta.
Arrangörerna var förvånade över att se oss där och vi hälsades hjärtligt välkomna tillbaka som utställare nästa år.

AndersI

Wow! Lite större än våra "Tågmöte i Eskilstuna". Synd att det är så pass långt bort, bara. Väcker verkligen tankar om tågmoduler igen.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Selander

Kul ni åkte dit. Brukar titta på videorna som publiceras varje år efter BSBT. Efter att ha sett Ozp:s bilder saknade jag några utställare som varit med senaste åren....men det är ändå väldigt imponerande det de byggt upp 🙌👍🤞

CopMike

Vilda Västerngrejer också :D! Skulle ett statiskt gigantiskt RC1-lok platsa eller måste allt röra på sig?

andreas E

Citat från: CopMike skrivet 12 Augusti 2024 kl. 19:31Vilda Västerngrejer också :D! Skulle ett statiskt gigantiskt RC1-lok platsa eller måste allt röra på sig?
I bland bilderna ser du ett gammalt lok och några vagnar. De var 3d printade. Nästan samma scal som ditt lok.
Jag tror att de hade varit mycket intresserade av att få se Rc.

CopMike

Citat från: andreas E skrivet 12 Augusti 2024 kl. 19:42I bland bilderna ser du ett gammalt lok och några vagnar. De var 3d printade. Nästan samma scal som ditt lok.
Jag tror att de hade varit mycket intresserade av att få se Rc.
Ok, fastnade vid WW ;D! Ser dock inte något i typ skala 1:14 men jag ska kolla noggrannare! CB 4.5V skulle nog passa samt en rejält Monorail-layout!

andreas E

Citat från: CopMike skrivet 12 Augusti 2024 kl. 20:24Ok, fastnade vid WW ;D! Ser dock inte något i typ skala 1:14 men jag ska kolla noggrannare! CB 4.5V skulle nog passa samt en rejält Monorail-layout!
Ett svart litet lok med några kolvagnar efter.
Även en liten banvaktstuga i stil med namnes bygge.

andreaseldh

Är det Märklin-spår (och motorer) i vinjettbilden, överbyggda med 4-stud-wide?

andreaseldh

CopMike

Citat från: andreas E skrivet 12 Augusti 2024 kl. 20:33Ett svart litet lok med några kolvagnar efter.
Även en liten banvaktstuga i stil med namnes bygge.
Aha, var svårt att förstå skalan först!

MrUzagi

Citat från: CopMike skrivet 13 Augusti 2024 kl. 08:16Aha, var svårt att förstå skalan först!
Ah, jag letade efter det 3D-printade tåget, men hittade inget uppenbart. Det var för bra gjort. :D