[MOC] Medieval blacksmith / townhouse

Startat av GustavF, 16 Juli 2024 kl. 18:38

Föregående ämne - Nästa ämne

GustavF

Hej! 

Vill dela med mig av mitt senaste hus som blev nån kombo av en smedja och stadshus. Allt började med att jag ville göra ett hus med olika färger och blev till slut ett litet hus i dark red / vitt / dark tan. 

Hoppas ni gillar  ;D

Bokeslundsparken

Mycket snyggt! Du håller stilen! Lite oväntat med dk red och dk tan men absolut snyggt.
In vino veritas.

danielbrrssn

Väldigt snyggt!
Härlig smedja. 
Bland mycket annat gillar jag "ben"-användningen på huset. 

janhansson

Kul med smeden som har en svart mantel som förkläde (som i , vet inte om detta använts i något annat set).

GustavF

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 16 Juli 2024 kl. 19:18Mycket snyggt! Du håller stilen! Lite oväntat med dk red och dk tan men absolut snyggt.
Håller med, men tycker det funkar :) 

GustavF

Citat från: danielbrrssn skrivet 16 Juli 2024 kl. 19:32Väldigt snyggt!
Härlig smedja.
Bland mycket annat gillar jag "ben"-användningen på huset.
Tack Dalle  :)

GustavF

Citat från: janhansson skrivet 16 Juli 2024 kl. 21:36Kul med smeden som har en svart mantel som förkläde (som i , vet inte om detta använts i något annat set).
Han är faktiskt en liten hommage till just den smeden! Kul att det noterades :) 

GustavF

swemixon

Verkligen tjusigt Gustav! Du fortsätter producera tjusiga korsvirkesbyggnader. Många snygga detaljer och trevliga färgval. 👍🏼

Anders67

Riktigt snyggt! Gillar färgvalet du gjort, känns rustikt!

Lähnn

Verkligen jättesnyggt!

(Ser ut som att du har med ett gäng av månadens bit i bygget  :) )

GustavF

Citat från: swemixon skrivet 17 Juli 2024 kl. 20:21Verkligen tjusigt Gustav! Du fortsätter producera tjusiga korsvirkesbyggnader. Många snygga detaljer och trevliga färgval. 👍🏼
Tack 🙏🏻 

GustavF

Citat från: Anders67 skrivet 17 Juli 2024 kl. 22:15Riktigt snyggt! Gillar färgvalet du gjort, känns rustikt!
Tack Anders   :)

GustavF

Citat från: Lähnn skrivet 18 Juli 2024 kl. 07:44Verkligen jättesnyggt!

(Ser ut som att du har med ett gäng av månadens bit i bygget  :) )
Tack! 

Jag har nog aldrig byggt något utan den biten 😅 en favorit