[MOC] Visby - Lego Architecture style

Startat av Jemanuelson, 18 Juni 2024 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Jemanuelson

Jaha, då kliade det i mikroskala-fingrarna igen:

Härmed vackra Visby inom 32x4 studs.

Tidsmässigt är det en mix mellan nutid och medeltid, utifrån en tanke om att följa upp min serie nordiska huvudstäder med en serie hansastäder. Skeppen i modellen ska föreställa medeltida koggar.

Visby har jag besökt ganska många gånger - inte minst under Almedalsveckan. Men jag ger mig ut på tunn is här: Gotland har ju många färgstarka AFOLs!

Som extra livboj gick ett utkast av bygget på remiss till dubbelauktoriteten @Skafte - tack för värdefull input!

IMG_1775.jpg

CopMike

Jemanuelson

Citat från: CopMike skrivet 18 Juni 2024 kl. 11:38Grymt snyggt och litet ;D!

Tack! Och helt enligt mitt AFOL-motto "Bygg mindre". Det är kanske ett motto som skulle få dig att vakna kallsvettig om natten 😂

Skafte

V.L.flower

Citat från: Jemanuelson skrivet 18 Juni 2024 kl. 11:47Tack! Och helt enligt mitt AFOL-motto "Bygg mindre". Det är kanske ett motto som skulle få dig att vakna kallsvettig om natten 😂
Hahaha. Ja du... Litet sa du. Men utsökt
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

maltMAN

Riktigt nice  :)  precis kommit hem, efter en vecka på Gotland. Fick återvändningsvibbar direkt  ;D

Jemanuelson

Citat från: maltMAN skrivet 20 Juni 2024 kl. 08:38Riktigt nice  :)  precis kommit hem, efter en vecka på Gotland. Fick återvändningsvibbar direkt  ;D
Kul att höra! Tack!

Daylight

Jemanuelson

Idag drar Almedalsveckan igång i Visby!
Där den gröna knoppen är, mitt i parkens bortre ände, brukar partiledarna stå och hålla sina tal.

IMG_1878.jpg

IMG_1883.jpg

Tektor

Oerhört välkoncentrerat bygge som sagt.

Jag vill hävda att jag har jobbat i den här pluppen:

Jemanuelson

Citat från: Tektor skrivet 07 Juli 2024 kl. 20:33Oerhört välkoncentrerat bygge som sagt.

Jag vill hävda att jag har jobbat i den här pluppen:

Haha, kul! Och tack! 
Vad hade du för jobb i pluppen?

Tektor

Citat från: Jemanuelson skrivet 07 Juli 2024 kl. 21:09Haha, kul! Och tack!
Vad hade du för jobb i pluppen?

Interaktionsdesigner på Payex. Nu jobbar jag utanför muren i en byggnad som lämpar sig oerhört bra för att bygga i nanoskala: en grå 1x1-tile :)

Skafte

Jag har flera gånger gett upp försök att bygga RAÄ-kåken ("Riksakvariet") eftersom 2877 inte finns i hörnversion. 

Men jag har ritningarna.

andreaseldh

Citat från: Skafte skrivet 13 Juli 2024 kl. 13:49Jag har flera gånger gett upp försök att bygga RAÄ-kåken ("Riksakvariet") eftersom 2877 inte finns i hörnversion.

71752?