Rösta på figurer till Lego Ideas Minifigure Prize Machine

Startat av Magnus den store, 27 Maj 2024 kl. 20:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Nu är det möjligt att rösta på en classic spaceman, i en ny färg, och en riddarfalang. En classic spaceman och en riddare kommer ingå i kommande setet Lego Ideas Minifigure Prize Machine.

Rösta hos Lego Ideas:
https://ideas.lego.com/blogs/a4ae09b6-0d4c-4307-9da8-3ee9f3d368d6/post/bc71ade6-038c-47fd-bb34-15493ca61cc1

Vad valde du?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Wolcker

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

MrUzagi

danielbrrssn

Magnus den store

Själv la jag mina röster på:

107 - Bright Bluish Green.png
107 - Bright Bluish Green (Dark Turquoise)
Favoritfärgen av det urvalet men Dark Azure är också väldigt fin. CS-logotypen ser dock inte bra ut mot Pearl Gold. Kontrasten är för dålig. Lime går också bort. Den är i mitt tycke en av Legos värre färger.

Raven Knights.png
Raven Knights eftersom jag bara har knappa 40 stycken. Villhöver många, många fler.

Wolcker

mitt argument är att jag gillar Dark Azura. Vi har ju redan en Rosa (för lik den andra) och Dark Turqouise är helt okej men det är inte Dark Azura. Guld och Lime är ju inte speciellt snygga.

Jag vill ha Kraken för jag vill kunna göra något med Game of Thrones Ironborn =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

andreaseldh

Rymd: Guld
Alla andra förslag är bara en nyansskillnad från redan existerande.

Borg: Korp
Bläckfisk och Oxe går bort, inget jag associerar till riddare. Gripen har tråkiga färger.

Eriol

Går lite mot strömmen och röstade lime + grip. Tycker det saknas en lättåtkomlig grön nyans för CS-figurerna och gripen känns mest realistisk att använda i medeltidsbyggen.

MrUzagi

Castle är inte min grej, så det spelar inte så stor roll.
Space, jag blir nöjd oavsett färg tror jag, även om jag skulle föredra Dark Turquoise eller Dark Azure.

Skafte

Tjuren är ju som Front de Bœuf från Ivanhoe!

dalle

Gripen av samma anledning som Eriol.
Dark azure för den färgen gjorde sig bäst.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

MrUzagi

Det är rätt olika hur folk tycker och tänker uppenbarligen. Det ska bli spännande att se vad det blir för resultat i slutänden.  :)