SBC maj 2024 - Ett platt hörn

Startat av Skafte, 08 Maj 2024 kl. 11:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Swebrick Brick Challenge LXXXVIII

Månadens bit är 26601, Wedge, Plate 2x2 Cut Corner

IMG_9475.png       

En relativt ny bit som kan vara väldigt användbar i många trånga situationer! Introducerad först 2017, men har sedan dess kommit i inte mindre än 692 set i hela 28 färger!

Rätta mig om jag har fel, men det verkar inte som att vi haft någon wedge plate i SBC förut, så jag tyckte det var dags.
:)

• Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas innan midnatt 31/5.
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.
Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och dessutom förmånen att bestämma nästa månads bit.

andreaseldh

Vilket sammanträffande! Jag hade själv tänkt välja den biten om jag hade vunnit.

Skafte

Great minds think a lot!  ;)

Edit: sen började ett not so great mind fundera på om man skulle ta och börja samla på den här bitens alla färger. Dk Brown bara i Brickheadz Dumbledore & Ron från 2018. Snitt 113kr. Hoppar.

Godtfred

Citat från: Skafte skrivet 08 Maj 2024 kl. 14:50Edit: sen började ett not so great mind fundera på om man skulle ta och börja samla på den här bitens alla färger. Dk Brown bara i Brickheadz Dumbledore & Ron från 2018. Snitt 113kr. Hoppar.
Säker på att jag inte ska skicka dig en DkBrown? First one for free!

anvil

Hörnhuset

Joyride

Citat från: Skafte skrivet 08 Maj 2024 kl. 14:50Great minds think a lot!  ;)

Edit: sen började ett not so great mind fundera på om man skulle ta och börja samla på den här bitens alla färger. Dk Brown bara i Brickheadz Dumbledore & Ron från 2018. Snitt 113kr. Hoppar.

Nu ligger det mig inte för att samla bitar (än) men det är nog ändå ett sammanhang då jag kunnat tänka mig att lägga 113 kr för en bit.
Instagram: joyride_bricks

Skafte

Citat från: Godtfred skrivet 08 Maj 2024 kl. 20:03Säker på att jag inte ska skicka dig en DkBrown? First one for free!
Nejje! Jag får inte plat(e)s bland alla mina färgsamlingar längre! Men tack!

Citat från: Joyride skrivet 08 Maj 2024 kl. 20:26Nu ligger det mig inte för att samla bitar (än) men det är nog ändå ett sammanhang då jag kunnat tänka mig att lägga 113 kr för en bit.
Ja, absolut. Jag har köpt bitar för mer än så, men man måste ju sätta lite gränser nån gång i alla fall. Om man (hypotetiskt) samlar på typ sextio bitar i alla färger så blir det en del kosing för de där ovanliga man kan lägga på annat...

Men strunt i det nu, bygg nåt med biten i fråga!

Wolcker

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

andreaseldh

Citat från: Skafte skrivet 08 Maj 2024 kl. 14:50Dk Brown bara i Brickheadz Dumbledore & Ron från 2018. Snitt 113kr. Hoppar.

I samma set hittar man också Dronning Margrethes glasögon.

andreaseldh

Mitt bidrag Nemo innehåller 4 st av månadens bit och ganska många av förra månadens!

800x800.jpg

andreaseldh

Mitt nästa bidrag innehåller 2 st av månadens bit och föreställer den senaste Doktorns (Ncuti Gatwa) reskamrat Ruby Sunday som spelas av Millie Gibson.

Ruby_800x800.jpg

Studley Heinsbergen

Vi kör ett tvåminutersbygge den här månaden. Säg hej till Baby Darth.

andreaseldh

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 21 Maj 2024 kl. 14:40Vi kör ett tvåminutersbygge den här månaden. Säg hej till Baby Darth.

NPU Owe Thörnqvists korvar!

narwo

Bitarna har inte kommit i tid men här finns mitt digitalt bidrag endå.

Om nom nom...
Cookie Monster SBC.png

Skafte

Tre dagar kvar nu, häpp häpp!