Hur fixar man denna teknik?

Startat av de Gothia, 23 Mars 2011 kl. 20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Förvisso.. dom är iofs dubbels tå dyra på BL..

(Jag blir för övrigt galen när folk inte kan länka snyggt i sina inlägg.. *host host)
?

Tobbe Arnesson

tiberium_blue skriver själv på första bilden:  :P

The walls are largely made up of these pieces. Mostly because it was cheaper at first, but I found the extra connection points offered more stability. In the corners and edges is a mixture of these, these and these as well as longer beams in places.
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Dvs. det är rätt tjocka väggar...
Blogg: Robotkampen

mechamike

Jo, när jag klurat lite insåg jag att bara den biten som jag föreslog skulle nog bli lite rackligt efter ett tag..såvida man inte tog stöd mot något bakom som man anslöt till...
?

Myko

Resultatet blev fruktansvärt snyggt i alla fall. Tycker till och med det slår originalet:

de Gothia

hehe så jag både läser och länkar dåligt!!!  ::) :P

tack för svaren. han verkar ha köpt upp hela bricklink för det fanns ju inte så många kvar...

Teabox

Notera valvet under bron. Blev väldigt snyggt med den tekniken :)

Jesperallen

Riktigt snyggt! Skulle vara kul att bygga torn med den här tekniken, blir lite tätare än 3:or och runda ettor.....

Superkalle

Men hur fäster man tiles:en ovandå det rundade delarna av muren? Enda jag kan tänka är technic pins med stud och sedan att den i sin tur är fastsatt med en lightsaber bar i den underliggande raden. Men funkar det? I vilket fall undrar man om tile:sen är rejält ditklämda för att klara bågformen.

Nextuz

Citat från: Superkalle skrivet 03 November 2011 kl. 17:25
Men hur fäster man tiles:en ovandå det rundade delarna av muren? Enda jag kan tänka är technic pins med stud och sedan att den i sin tur är fastsatt med en lightsaber bar i den underliggande raden. Men funkar det? I vilket fall undrar man om tile:sen är rejält ditklämda för att klara bågformen.

De ser ut att sitta i en pin bara... då går de o vrida fint :)

Superkalle

Jag tänkte på 1x2 tiles:en som kröner muren (den svängda delen "närmast")

Myko

Flick-firemissil pinnen kanske? Vet inte om det blir en laglig koppling men det fungerar nog.

Teabox

tiberium_blue har nu lagt upp 3 bilder för att förklara byggtekniken.

Building T'Met by tiberium_blue, on Flickr

de Gothia

oh vad bra att han visar oss! :) bygget är som sagt riktigt snyggt!