Hur fixar man denna teknik?

Startat av de Gothia, 23 Mars 2011 kl. 20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Ser fiffigt ut, men kan du inte komma ännu närmare med slopes och rounded slopes?

Skrytsson

de Gothia

jag provade det på pluppsidan. hur gör jag det på andra? alltså den släta sidan?

Myko

Du får vända pluppriktning nånstans mitt i.

Tobbe Arnesson

Ha, det var inte fullt så jag tänkte men det där blev mycket bättre!  :D
Blogg: Robotkampen

de Gothia

Citat från: Myko skrivet 21 September 2011 kl. 22:23
Du får vända pluppriktning nånstans mitt i.

ah såklart! :)

haha tobbe, hur tänkte du då? :)

Tobbe Arnesson

Jag tänkte plattor på sniskan hela vägen inklusive ytterlagret, din lösning med bricks 1 x 2 och 1 x 1 round är klart bättre!

de Gothia

tobbe: ah, ok! :) ja jag blev nöjd med det.

cheese slopes är tyvärr en bristvara i huset har jag märkt... det går alltid åt en massa när man bygger klippor vilket det ska göras i denna mocen så jag sparar dem till klippbygget ist! tack för tankarna! :)

Tobbe Arnesson

Du skulle ju kunna göra vägytan ljusare i mitten där de flesta har gått och mörkare ut mot kanterna där mossa och annan smuts blir kvar. Släng in lite små mörkare partier i det ljusa ändå. Skulle nog kunna bli tokigt bra? Om du pallar bygga om den - det är riktigt snyggt redan som det är.

Teabox

Bron blev snygg. Ska göra mitt bästa för att komma ihåg tekniken :)

Larry Lars

Tekniken du använder nu passar bra och det ser riktigt snyggt ut. Dock har jag ett par idéer på hur du skulle kunna ta det vidare ett snäpp.

Det ser lite "lager-på-lager-reparerat" ut i ändarna och i mitten. När SNOT används såhär tycker jag det ser bäst ut när det inte är så tydligt att man startat med en klassisk knoppriktning och sedan tvingats vända vid vissa partier.

Med en så pass stor bro finns det väl gott om plats att "förankra" längre ned så att hela bron kan vara liggande plates. Sedan kan du lite här och var, blanda in stående headlight bricks eller 1x1 med sidoknopp för att få ett grusigt intryck och möjlighet att fästa figurer.

Sedan tycker jag inte du skall stirra dej blind på att det glipar. En ren design med glipa kan ibland se bättre ut än att använda massor av olika bitar och tekniker för att täta.
Är det riktigt viktigt att få bort glipan kanske det går att göra så att kanterna ligger med lite överlapp mot "golvet".
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

de Gothia

tack för era kloka synpunkter.

vad tror ni om detta? alltså första delen som är omgjord. med lite mossa samt lite rounded plates för att bryta upp det hela...

Tobbe Arnesson

Jag tycker det ser bättre ut, men kanske lite väl mycket förfall/överväxt om det är ett aktivt slott bron leder till?

de Gothia

hm, det kanske är sant! :) fast o andra sidan ska det vara lite förfallet. så det var bra att du tyckte det såg slitet ut tobbe! :D men växten kanske gör att det ser värre ut än det ska vara..

när jag läste larry lars kommentar igen såg jag att det inte var såhär han menade! :) men men. modda lite till så blir det nog bra! :)

Tobbe Arnesson

Du skulle kunna bygga in plantans 1 x 1 round i muren, då blir den inte lika framträdande och du får dessutom in lite mossa i den.