Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

ManGioBricks på BL

Startat av Myko, 22 Mars 2011 kl. 10:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Selander

Då får jag kanske ta smällen och betala frakt.......
Får se vad den landar på.......

Edit. Ca 20 Eur. Så totalt 150 Eur eller 1350 SEK.
Hyggligt pris ändå......

Skrytsson

Jag kan tänka mig att administrera ett eventuellt samköp.

För de som vill vara med är det då följande som gäller:

- Kravet om att köpa bitar för 70 EUR delas lika mellan alla beställare. Dvs, är vi två som beställer måste vi handla bitar för minst 35 EUR var, är vi fem gäller 14 EUR var osv. (Är någon beredd att köpa för mer än sin del, delas återstoden upp lika mellan övriga beställare)

- Jag lägger ordern och alla medbeställare betalar i förskott till mitt bankkonto (vi väntar till efter löning, förstås)

- 1 EUR = 9,25 SEK. Detta för att jag kommer att betala med Paypal där vi i övergången från SEK till EUR får lite sämre kurs. Den nuvarande PP-kursen är 9,18 (men ändras upp-och-ner hela tiden).
Så, t ex en Grand Emporium kostar alltså 130,23*9,25 = 1205 kr.

- Varorna avhämtas från mig i södra Sthlm-området, alternativt kan jag ta med dessa (så länge det är varor två personer kan bära på t-banan) och mötas upp i centrala Sthlm.

Den/de som tycker detta låter intressant är välkommen att höra av sig till mig i tråden eller via PM  :)

Skrytsson

Citat från: Selander skrivet 23 Mars 2011 kl. 14:21
Edit. Ca 20 Eur. Så totalt 150 Eur eller 1350 SEK.
Hyggligt pris ändå......

Inte mer? Ja, det var inte alltför illa.

Selander

Inget samköp för mig.
Jag tvättar min egen smutsiga byk........

EDIT:  Med en fraktkostnad för Grand Emporium på SEK 180,- så skulle det troligen kosta mer att ta bilen tur & retur Stockholm för att hämta upp en samköpt ditto.

micke

Handlat hos dem ett antal ggr och dem är såväl snabba somm väldigt noggranna vad gäller hantering av de köpta varorna.
Såg nu dessutom att dem hade väldigt bra priser då det blev en ny order :)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Etzel

Jag är kanske intresserad. Men det beror på hur mycket pengar jag gör av med på Gbg-träffen   ;D
Så om beställningen inte görs förren nästa vecka så hinner jag bestämma mig.
Om jag är med så finns det gott om bitar jag kan tänka mig köpa.

shiftaltcmd

Har handlat där två-tre gånger. Perfekt alla gånger.

Ska ta en titt, får se om jag hakar på.

Fredrik

Skulle kunna tänka mig en emeral  :)

Goldmember

Jag är nog också på. Kan också såklart ta lite bitar även om jag inte har något direkt behov av det. Jag kommer isåfall att vilja beställa minst 2 set.

Hör av dig om några fler anmäler sitt intresse och det lutar åt att ett samköp blir av.

/Goldmember

Sirre

Absolut intressant med samköp!
Kan dock inte kolla upp förrän i helgen.

Illuwatar

Skulle kunna tänka mig hänga på ett samköp om logistiken inte blir för omständig. Är primärt intresserad av bitar, så det kan i så fall bli en del (behöver bygga upp mitt förråd).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Skrytsson

Citat från: Illuwatar skrivet 24 Mars 2011 kl. 11:01
Skulle kunna tänka mig hänga på ett samköp om logistiken inte blir för omständig.

Bor du i Haninge ska vi nog kunna hitta nånstans att mötas som passar oss båda  :)

Okej, jag uppfattar det som att
Skrytsson
Goldmember
Illuwater

är intresserade av samköpet. (Fredrik?)

Kanske intresserade:
Etzel
schiftaltcmd
Sirre

Illuwatar

Upphämtningen är nog det enklaste (bor som sagt i Haninge), men hur är det tänkt att bit-listan skall överlämnas och hanteras?
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

dalle

Om inte helgen i Göteborg blir för dyr så kan jag tänka mig vara med på ett hörn. :)

Skrytsson

Citat från: Illuwatar skrivet 24 Mars 2011 kl. 12:31
Upphämtningen är nog det enklaste (bor som sagt i Haninge), men hur är det tänkt att bit-listan skall överlämnas och hanteras?

Du skapar själv bit-listan, där du skriver part nr, antal och färg. Ja, du förstår säkert själv.
T ex
20x 30093 dark green

Sen skickar du mig listan och jag kommer att lägga till allt i cart. Jag tänkte skapa en Batch för varje person när ordern läggs - då blir det lätt att hålla reda på vem som köper vad, för hur mycket och förhoppningsvis blir det också lättare sorteringsjobb (många säljare sorterar de olika batcherna för sig).