Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

ManGioBricks på BL

Startat av Myko, 22 Mars 2011 kl. 10:32

Föregående ämne - Nästa ämne

LilaToster

Citat från: Skrytsson skrivet 24 Mars 2011 kl. 13:40
förhoppningsvis blir det också lättare sorteringsjobb (många säljare sorterar de olika batcherna för sig).

Om inte annat så får du hjälp med sorteringsjobbet!  :P ;D

Wineyard

Räknas minifigs som bitar?
Är lite sugen på att köpa minifigs för ca 15 euro, i alla fall om det finns något smidigt sätt att ta dem till Uppsala (om någon annan som ska köpa kan agera mellanhand)

Skrytsson

Citat från: Wineyard skrivet 24 Mars 2011 kl. 14:05

Hehe. Det har jag också funderat över. Jag har skickat dem en fråga om det.

En kvalificerad gissning är att de inte räknar figurer.

Skrytsson

Det finns en liten risk för språkförbistring, men de svarade att figurer också får räknas som bitar.  :)

Sirre

Är lite sugen på att köpa minifigs för ca 15 euro, i alla fall om det finns något smidigt sätt att ta dem till Uppsala (om någon annan som ska köpa kan agera mellanhand)

Förslagsvis skulle vi Uppsala-bor (du, jag, Etzel) kunna lösa det på något sätt. :) (Förutsatt att vi är med på köpet, jag måste kolla lite först)

studbringer

Citat från: NielsG skrivet 23 Mars 2011 kl. 10:47
Håller helt med... En Grand Emp til den pris er jo næsten lika billigt som S@H via USA (stakkals Studbringer :) ) - få holla koll, så man hinnar med innan han tar slut...

Uhuu :'(, vad hände med att vi skulle stötta våra lokala langare och inte skicka mer pengar till maffian...? :o  får trösta mig med att mina set aldrig tar slut ;D

Ganska svårt å konkurrera ut en sån :P 

Wineyard

Citat från: Sirre skrivet 24 Mars 2011 kl. 16:16

Förslagsvis skulle vi Uppsala-bor (du, jag, Etzel) kunna lösa det på något sätt. :) (Förutsatt att vi är med på köpet, jag måste kolla lite först)
Låter kanon!
Jag vill gärna expandera mina köpplaner, såg just att de hade Imperial Flagship! :D

Skrytsson

Citat från: Wineyard skrivet 24 Mars 2011 kl. 20:26

Låter kanon!
Jag vill gärna expandera mina köpplaner, såg just att de hade Imperial Flagship! :D

Ja, det verkar vara en ny listning för idag. Nu finns även:

10188 Death Star ~ 3320 kr

Och sen tidigare finns:

7195 Ambush in Cairo ~ 152 kr - Inget sensationellt pris kanske men nu när IJ-serien utgått känns det helt okej.

NielsG

Om Uppsala-gänget klarer sig, finns der andre i STO som er på? Jeg kan let plukke ihop lite minifigs s2 for 15-25 euro... (Eller kan man få privat fragt til Stockholm fra Uppsala kanske? ;) ) Er vældigt sugen på Grand E...

dalle

Jag är också Uppsala-bo som jobbar i Sthlm. Om jag får med det på tåget så kan jag nog frakta upp bitarna.

Skrytsson

Citat från: NielsG skrivet 24 Mars 2011 kl. 21:25
Om Uppsala-gänget klarer sig, finns der andre i STO som er på?

Vi är ju redan ett par stycken från Sthlm som är på.
Jag, du, Goldmember och Illuwatar. Detta betyder att om hela Uppsala-gänget skulle hoppa av så behöver vi ändå "bara" beställa 17,5 EUR bitar var.

Vi kanske rentav borde splittra oss och beställa Sthlm-gänget för sig och Uppsala-gänget för sig? I dagsläget verkar det ju som att det finns minst 4 spekulanter i varje "team".

Sirre

Citat från: Skrytsson skrivet 24 Mars 2011 kl. 23:22
Vi kanske rentav borde splittra oss och beställa Sthlm-gänget för sig och Uppsala-gänget för sig? I dagsläget verkar det ju som att det finns minst 4 spekulanter i varje "team".

Jag tänkte mer typ samfrakt/hämtning från Sthlm till Uppsala, men om vi Uppsalabor klarar av en egen beställning så vore det inte helt fel. :)

Skrytsson

Citat från: Sirre skrivet 25 Mars 2011 kl. 16:22
Citat från: Skrytsson skrivet 24 Mars 2011 kl. 23:22

Jag tänkte mer typ samfrakt/hämtning från Sthlm till Uppsala, men om vi Uppsalabor klarar av en egen beställning så vore det inte helt fel. :)

Visst, så kan vi göra  :)

Wineyard

Finns det någon driftig person som kan göra ett google-dokument där man kan lista de grejer man vill köpa?

Selander

Min Grand emporium är redan skickad, hihi....