Dronning Margrethe II og kong Frederik X af Danmark

Startat av andreaseldh, 01 Januari 2024 kl. 23:48

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

På Nyårsafton fick vi nyheten: Den 14 januari, på 52-årsdagen av hennes kröning, abdikerar Danmarks drottning Margrethe II och lämnar över tronen till sin son som då blir kung Frederik X.

Margrethe.jpg

0ef8ef5569aa01b3eb5942c74260c629.jpg

andreaseldh

Nej jag kunde inte låta bli att göra kronprinsen också!

Frederik.jpg

Frederik,_Crown_Prince_of_Denmark_in_2021.jpg

andreaseldh

Och här är filerna!

Joyride

Instagram: joyride_bricks

andreaseldh

Dagen till ära kan jag avslöja att mannen vid Frederiks högra sida på bilden ovan när den nye kronprinsen Christian!

CopMike

Mycket snyggt bygga BrickHeadz 8)! Kanske bygga fysiskt och skicka som present till de två ;)

andreaseldh

Citat från: Joyride skrivet 03 Januari 2024 kl. 07:07Riktigt spot-on båda två!

Citat från: CopMike skrivet 14 Januari 2024 kl. 13:12Mycket snyggt bygga BrickHeadz 8)! Kanske bygga fysiskt och skicka som present till de två ;)

Tackar och tackar! Om jag får en sponsor för Margrethes glasögon, kanske...

Daylight

Gideon

Starkt ögonblick när hon skriver under papperet, reser sig, låter sin son sätta sig i stolen istället och säger kort "Gud bevare kongen" innan hon vänder på klacken och går ut därifrån.

Årets pressbild 2024 i Danmark är eventuellt redan tagen?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

andreaseldh

Citat från: Daylight skrivet 14 Januari 2024 kl. 13:37Snyggt

Tackar!

Citat från: Gideon skrivet 14 Januari 2024 kl. 16:20Starkt ögonblick när hon skriver under papperet, reser sig, låter sin son sätta sig i stolen istället och säger kort "Gud bevare kongen" innan hon vänder på klacken och går ut därifrån.

Årets pressbild 2024 i Danmark är eventuellt redan tagen?

Ja, det var tråkigt att sammandraget i SVT inte hade med ljudet. Eller att vi har teknikstrul med bilden. Nytt försök:

GDzpS2jWEAAxLWP.jpg

andreaseldh

Ja, jag råkade bygga kronprins Christian också...

Christian.jpg

Kvarnbacka

Citat från: andreaseldh skrivet 14 Januari 2024 kl. 01:43Dagen till ära kan jag avslöja att mannen vid Frederiks högra sida på bilden ovan när den nye kronprinsen Christian!
Det är väl närmast lag på att prinsarna i Danmark ska heta Fredrik eller Christian.  ;D

Eriol

Citat från: Kvarnbacka skrivet 15 Januari 2024 kl. 09:58Det är väl närmast lag på att prinsarna i Danmark ska heta Fredrik eller Christian.  ;D

Den senaste kungen av Danmark som hette något annat än Fredrik eller Kristian var kung Hans och han dog år 1513...