Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya serie 25

Startat av Anders67, 19 December 2023 kl. 18:28

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Citat från: GustavF skrivet 20 Februari 2024 kl. 10:03Finns det något sett att scanna även den mindre koden? Nu har äntligen min Coop fått hem ett antal matare men de gick inte att scanna tyvärr

Bricksearch app ska funka på dem.

GustavF

Citat från: dalle skrivet 20 Februari 2024 kl. 13:44Bricksearch app ska funka på dem.
Det gjorde den ej. Köpte dock en hel box med 36 figurer. Där gick varje att scanna

Emma

Varför har lokföraren lapp för ögat? Är det en sån där man har om man har problem med synen?
Region Mitten

dalle

Citat från: Emma skrivet 24 Februari 2024 kl. 17:52Varför har lokföraren lapp för ögat? Är det en sån där man har om man har problem med synen?

För att den är inkluderande

Daylight

Citat från: Valthornet skrivet 19 Februari 2024 kl. 16:33Fungerade utmärkt på Coop idag, fick 3 getter. Det fanns en till fågelmatare, men någon hade redan rört i den så jag vågade inte chansa. Samt då får någon annan också en get.
Jag fick 24😂

Daylight

Citat från: cyberwilma skrivet 20 Februari 2024 kl. 13:30De innehåller bara information om var och när asken packades så det hjälper inte jättemycket med att identifiera figuren.
Alla ligger exakt i samma. Kommer du till en orörd låda är det bara ta ut rätt enligt lista

CopMike

Citat från: Emma skrivet 24 Februari 2024 kl. 17:52Varför har lokföraren lapp för ögat? Är det en sån där man har om man har problem med synen?
Du måste skaffa en också ;D!

andreaseldh

Det är en sån man ger till barn som skelar. Lappen sätts över det friska ögat, så lär sig det sjuka att rikta sig åt rätt håll!

cyberwilma

Citat från: Daylight skrivet 24 Februari 2024 kl. 20:14Alla ligger exakt i samma. Kommer du till en orörd låda är det bara ta ut rätt enligt lista
Jo jag vet hur de ligger i oöppnade lådor, men nu gällde frågan om det gick att scanna de små datamatriserna. 
Är lådorna öppnade i butik vet man ju inte omd e ligger på rätt plats.
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

Daylight

Citat från: cyberwilma skrivet 25 Februari 2024 kl. 13:32Jo jag vet hur de ligger i oöppnade lådor, men nu gällde frågan om det gick att scanna de små datamatriserna.
Är lådorna öppnade i butik vet man ju inte omd e ligger på rätt plats.
Dom koderna fungerar ej. Trodde du visste det.

cyberwilma

Citat från: Daylight skrivet 25 Februari 2024 kl. 13:35Dom koderna fungerar ej. Trodde du visste det.
Det var ju precis det jag sade?! Tror du svarar till fel person...
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

Emma

Citat från: dalle skrivet 24 Februari 2024 kl. 19:19För att den är inkluderande

Gissade det. Meeen, man får nog inte köra tåg med synfel. Bara det som störde mig.
Region Mitten

andreaseldh

Citat från: Emma skrivet 25 Februari 2024 kl. 17:54Gissade det. Meeen, man får nog inte köra tåg med synfel. Bara det som störde mig.

Barnets lapp förindrar framtida synfel!

AndersI

Eller inte. Hjälpte inte på mig, jag ser bara (medvetet) med ett öga i taget, trots lapp och annat i barndomen, men har full kontroll på vilket jag använder. Viss fördel nu när högerögat (mitt dominanta) blivit angripet av gråstarr - bara att växla över till vänster som klarat sig någorlunda hittills. Får nya linser inopererade om några veckor, förhoppningsvis blir det lättare att skilja LEGO-färgerna åt sen.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

andreaseldh

Citat från: AndersI skrivet 25 Februari 2024 kl. 23:34Eller inte. Hjälpte inte på mig, jag ser bara (medvetet) med ett öga i taget, trots lapp och annat i barndomen, men har full kontroll på vilket jag använder. Viss fördel nu när högerögat (mitt dominanta) blivit angripet av gråstarr - bara att växla över till vänster som klarat sig någorlunda hittills. Får nya linser inopererade om några veckor, förhoppningsvis blir det lättare att skilja LEGO-färgerna åt sen.

Innebär det att du kan operera in närlins i ena ögat och därmed slippa läsglasögon?