Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya serie 25

Startat av Anders67, 19 December 2023 kl. 18:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Synergy

Aldrig köpt cmf innan då jag inte gillar att kunna garantera vad jag får. Nu med QR-koder så har det rådat bot på det hela.

Om allt stämmer så är det bara riddaren, hedaren, barbaren och en harpy i dessa.

Synergy

100% träffsäkerhet än så länge. Sökte igenom 4 lådor i två butiker. Alla riddarna låg i det nedre lageret.

dalle

Är det någon som vill dela en låda?
Jag tar undre halvan.  ;D  ;D

Magnus den store

Citat från: Gideon skrivet 14 Januari 2024 kl. 20:09Haha jag tänkte att det kanske var för ett par år sen de började med det, men då var det inte så "nytt" som jag tänkte :D

Nej, det är så längesedan att jag inte mindes. Jag kollade i mina lådor och hittade några figurer men var tvungen att kontrollera vilken som var äldst - zombien eller spartanen.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Synergy

Fick hem min juvelarevåg idag och gick för att testa på Marvel series 2 och på dom CMF 25 som saknade giltiga QR-koder.

Det guppar en del men efter en stund kunde jag med hjälp av insamlad data lista ut vilken som var vilken enligt viktparametrarna. 

Lego series 25 weights

17,35g = harpy
17,39 = harpy
17,39 = harpy
17,55 = harpy

16,35 = barbar
16,39 = barbar
16,43 = barbar
16,48 = barbar
16,44 = barbar

19,28 = vampire
19,13 = vampyr
19,04 = vampyr
19,17 = vampyr
19,11 = vampyr
19,15 = vampyr

19,60 Goat
19,45 Goat
19,58 Goat
19,54 Goat
19,41 Goat
19,51 Goat
19,44 Goat

17,26 = mushroom
17,33 = mushroom

18,05 = dog groomer
18,05 = dog groomer 

cyberwilma

Citat från: byStfn skrivet 12 Januari 2024 kl. 19:1230F1400E-CFAA-410E-83C2-EEE3C31A2DC7.jpeg98997992-84CF-41C3-B8CC-423FB2A4170A.jpeg
Se dessa som snapshots ovanifrån med fronten av lådan mot dig. (Dvs de längst ner på listan är längst fram i lådan)

Från min låda igår - verkar ju stämma med rapporterna hittills om vilka figurer legat i vilka lager...
Min låda var likadan - med två (olika) viktiga variationer:

Train kid och Fitness instructor ligger blandade på de 6 platserna

Goat herder och Esports gamer ligger blandade på de 6 platserna

Dvs samma typ av sortering som tidigare serier haft.
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

Tunnan

Citat från: cyberwilma skrivet 17 Januari 2024 kl. 12:58Min låda var likadan - med två (olika) viktiga variationer:

Train kid och Fitness instructor ligger blandade på de 6 platserna

Goat herder och Esports gamer ligger blandade på de 6 platserna

Dvs samma typ av sortering som tidigare serier haft.
Öppnade min låda idag som jag beställde och kan oxå bekräfta att vissa figurer bytt plats, testade även två oöppnade lådor på leksaksaffären och sitter på massa E-sport gamer figurer ist för den efterlängtade goatherd, grattis till någon annan 👍🏻 ;D

Gideon

Get-herden tillbaka på 89 kr på Ebrix, inte så dumt för oss som inte har en massa stora mataffärer i närheten som får hem CMF 🙃
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Wolcker

Hade 3 st boxar med var sin cmf 25 i vid träffen igår i Höganäs. Folk fick scanna fritt och vissa hade en cool app, hade helt missat den. Men nu är de öppnade och jag gick på coderna, tre getter och en dino, som jag hade hoppats på =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Tunnan

Citat från: Wolcker skrivet 21 Januari 2024 kl. 00:46Hade 3 st boxar med var sin cmf 25 i vid träffen igår i Höganäs. Folk fick scanna fritt och vissa hade en cool app, hade helt missat den. Men nu är de öppnade och jag gick på coderna, tre getter och en dino, som jag hade hoppats på =)
Tre boxar med tre getter OCH en dino, bra utdelning  ;)

Wolcker

Citat från: Tunnan skrivet 21 Januari 2024 kl. 06:39Tre boxar med tre getter OCH en dino, bra utdelning  ;)

Hade ju en öppnad. Jag var trött när man skrev det på natten. Trött wolcker räknar inte :)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

shiftaltcmd

Stötte på en "fågelmatare" förpackning. För den var det amerikanska koder.

Valthornet

Citat från: shiftaltcmd skrivet 01 Februari 2024 kl. 18:40Stötte på en "fågelmatare" förpackning. För den var det amerikanska koder.
Fungerade utmärkt på Coop idag, fick 3 getter. Det fanns en till fågelmatare, men någon hade redan rört i den så jag vågade inte chansa. Samt då får någon annan också en get.

GustavF

Finns det något sett att scanna även den mindre koden? Nu har äntligen min Coop fått hem ett antal matare men de gick inte att scanna tyvärr

cyberwilma

Citat från: GustavF skrivet 20 Februari 2024 kl. 10:03Finns det något sett att scanna även den mindre koden? Nu har äntligen min Coop fått hem ett antal matare men de gick inte att scanna tyvärr
De innehåller bara information om var och när asken packades så det hjälper inte jättemycket med att identifiera figuren.
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.