Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Brickheadz John Rambo

Startat av Jonsson, 26 januari 2023 kl. 08:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Jonsson

D-Fens såg så ensam ut där i hyllan så han fick en kompis. :)

Rambo by Stephan Jonsson, on Flickr

Rambo-4 by Stephan Jonsson, on Flickr

Rambo-2 by Stephan Jonsson, on Flickr

RPG-7 by Stephan Jonsson, on Flickr

Rambo and D-Fens by Stephan Jonsson, on Flickr

andreaseldh

#1
Som kollega inom BrickHeadz är jag imponerad över porträttlikheten och fiffiga byggtekniker, särskilt D-Fens slips och vänsterarm! Och varför har ingen tidigare tänkt på att ge dom ett litet landskap?

Men hur många minifigurer har fått sätta livet till för Rambos ammunitionsbälte?

Jonsson

Citat från: andreaseldh skrivet 26 januari 2023 kl. 08:49Som kollega inom BrickHeadz är jag imponerad över porträttlikheten och fiffiga byggtekniker, särskilt D-Fens slips och vänsterarm! Och varför har ingen tidigare tänkt på att ge dom ett litet landskap?

Men hur många minifigurer har fått sätta livet till för Rambos ammunitionsbälte?

Men stort tack! Kul att det finns likheter med förebilderna, är ju som lite speciellt att försöka välja vilka detaljer/attribut man ska försöka få med.

Är ju en lite lätt "lågupplöst" canvas man har att måla med så att säga! :)

Det med landskapet funderade jag också lite över, tycker det adderar ganska mycket till helheten. :)

Jadu, det är några minifigurer som letar med ljus och lykta efter proteser för tillfället... ;D

CopMike

Riktigt snyggt klossat, alla grejer sitter tight 8) !

robinnilsson403

Snyggt! Igenkänning på vapnet!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

mrlind

Härligt med djungelmiljön. Ramar in vår hjälte.
Gillar lite extra det snygga patronbältet av minifig-händer. Smart lösning.
Have a great build day!
Instagram Flickr

maltMAN

#6
"They drew first blood, not me." Rambo"

Riktigt snyggt, och porträttlikt.

ColA

Nostalgi med lite Rambo :) klockrent byggt!

Daylight


GrannyBricks

Nice!
Jag är helt såld på Brickheadz. Å vem kan ens motstå Rambo lixom.
Jag har dock ännu inte kommit dithän att jag bygger utan instruktioner. Så jag tycker du borde sälja din instruktion på Rambo :-)
Ruskigt snygg va den
Mer LEGO åt folket!

andreaseldh

Jag kan rekommendera Rebrickable för att lägga upp instruktioner och få bra betalt ;)

Själv är jag uppe i 8 st hittills, alla på temat Doctor Who.

GrannyBricks

Citat från: andreaseldh skrivet 06 februari 2023 kl. 19:18Jag kan rekommendera Rebrickable för att lägga upp instruktioner och få bra betalt ;)

Själv är jag uppe i 8 st hittills, alla på temat Doctor Who.
Bästa stället.
Borde vi inte göra en tråd där man kan skriva /länka till sin sida på RB?
Mer LEGO åt folket!

andreaseldh

Citat från: GrannyBricks skrivet 06 februari 2023 kl. 19:21Bästa stället.
Borde vi inte göra en tråd där man kan skriva /länka till sin sida på RB?

Självklart! Får se om någon moderator nålar ämnet också ;)

Jonsson

Citat från: CopMike skrivet 05 februari 2023 kl. 19:48Riktigt snyggt klossat, alla grejer sitter tight 8) !
Tack!  :D


Citat från: robinnilsson403 skrivet 05 februari 2023 kl. 20:58Snyggt! Igenkänning på vapnet!
Tack! Får nog erkänna att jag blev rätt nöjd med slutresultatet. :)


Citat från: mrlind skrivet 05 februari 2023 kl. 21:05Härligt med djungelmiljön. Ramar in vår hjälte.
Gillar lite extra det snygga patronbältet av minifig-händer. Smart lösning.
Tack! Ja just minifighänderna är lite av mitt favoritelement, använder det ofta i mina bil och motorcykelbyggen för att simulera diverse mekanisk detaljer. :)


Citat från: GrannyBricks skrivet 06 februari 2023 kl. 18:56Nice!
Jag är helt såld på Brickheadz. Å vem kan ens motstå Rambo lixom.
Jag har dock ännu inte kommit dithän att jag bygger utan instruktioner. Så jag tycker du borde sälja din instruktion på Rambo :-)
Ruskigt snygg va den
Kul att du gillar den! Om jag får lite tid över så kanske jag kan ta isär den och göra en "exploded view" och posta en bild på det. 
Vet inte om jag har tiden att göra instruktioner(vilket program använder man? Har aldrigt byggt digital eller dylikt)


Citat från: andreaseldh skrivet 06 februari 2023 kl. 19:18Jag kan rekommendera Rebrickable för att lägga upp instruktioner och få bra betalt ;)

Själv är jag uppe i 8 st hittills, alla på temat Doctor Who.
Fast när du nämner att man (kanske mot förmodan vad gäller mina byggen ändå) ev. kan få lite slantar till nya delar/byggen så kanske man ska överväga det?  :)

andreaseldh

Citat från: Jonsson skrivet 07 februari 2023 kl. 08:12Kul att du gillar den! Om jag får lite tid över så kanske jag kan ta isär den och göra en "exploded view" och posta en bild på det.

Själv bygger jag digitalt i Stud-io där det är relativt lätt att göra instruktioner för byggen av BrickHead-storlek, men Rebrickable tillåter även att man lägger upp instruktioner i form av en serie foton. Det svåraste för dig gissar jag i så fall kommer bli att sammanställa listan över använda bitar i rätt färger och antal.

Ett annat sätt är att du övar på Stud-io genom att försöka kopiera det du redan har byggt i bitar. Även om du inte lyckas böja Rambos ammunitionsbälte korrekt (jag vet tyvärr inte heller hur man gör) så kan du alltid lägga det rakt bredvid. Inget att göra instruktioner efter, men en mycket stor hjälp för bitlistan. Huvudsaken att alla bitar är med, det spelar ingen roll om de sitter på rätt plats. Filen används enbart för bitlistan och dina foton för instruktionen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.