Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Stud reversal tips

Startat av Godtfred, 15 Januari 2023 kl. 20:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Såg någon blänkare någonstans och tänkte lite mer på hur man vänder håll. Beror så klart på vad som är viktigt i bygget, men lekte med  några basic idéer som jag passade på att fota, kanske hjälper någon nån gång?

IMG_20230115_201837.jpg

CopMike

Emma

Den bruna med apollo round plate, den har jag allvarliga problem med att ta isär.
Region Mitten

Gideon

Tack! Den lilla bar 2L har många användningsområden, jag hade missat att den funkade så här bra inne i 1x1 round plate med hål :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

swemixon

Tack för bra tips! 15535 ihop med 18674 tycker jag är marig att få isär.

andreaseldh

Peter Davisons tröja bygger jag så här, de nedre röda uppochnervända Cheese slope 1x1 54200 trappas bakåt av rosa plate 1x2 och framåt av "rocken" wedge plate 24307. Glappet i höjdled mellan Tan tile 1x2 och rosa plate 1x2 motsvarar en halv plate höjd, vilket säkrar de röda Cheese slope 1x2 85984. Tom Bakers tröja byggs på liknande sätt, men han har ingen rock. Men kan vinkla halsduken inåt, men finns det i övrigt något legalt sätt att säkra dessa Cheese slope 1x1? Annars tänkte jag fuska med en liten kula av knycklat papper.

sprängskiss by Andreas Eldh, on Flickr

embe

Tack för bra tips, har undrat vad jag ska använda biten till,

Provade med erling brick, går att göra flera intressanta hopsättningar,

863C9637-888F-4224-828B-DA36C2521A5F.jpeg

Godtfred

Citat från: andreaseldh skrivet 17 Januari 2023 kl. 19:50Peter Davisons tröja bygger jag så här, de nedre röda uppochnervända Cheese slope 1x1 54200 trappas bakåt av rosa plate 1x2 och framåt av "rocken" wedge plate 24307. Glappet i höjdled mellan Tan tile 1x2 och rosa plate 1x2 motsvarar en halv plate höjd, vilket säkrar de röda Cheese slope 1x2 85984. Tom Bakers tröja byggs på liknande sätt, men han har ingen rock. Men kan vinkla halsduken inåt, men finns det i övrigt något legalt sätt att säkra dessa Cheese slope 1x1? Annars tänkte jag fuska med en liten kula av knycklat papper.

sprängskiss by Andreas Eldh, on Flickr

En kort bit pneumatik-slang löser problemet. Eller den minsta (vita) ihoprullade gummisnodden...

IMG_20230117_203348.jpg

CopMike

Hittar inte en så kort slang på BL, vilket part# har den 🤪?