Klossfestivalen - 4-6 november 2022 SAAB Arena Linköping

Startat av Klossfestivalen, 21 September 2022 kl. 18:57

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Misa

Var är det vi ska gå in? Finns några ingångar att välja på?

AndersI

Panik! Jag glömde ta med asken med svarta Technic pins som ska hålla ihop allting. På de här borden kan man glömma att bara lägga plattorna intill varandra. Någon som kan ta med ett tjog, eller så?

Gideon

Kul att se utställningen börja ta form!
Längtar verkligen tills jag får träffa er alla imorgon :)

Citat från: AndersI skrivet 03 November 2022 kl. 12:36Panik! Jag glömde ta med asken med svarta Technic pins som ska hålla ihop allting. På de här borden kan man glömma att bara lägga plattorna intill varandra. Någon som kan ta med ett tjog, eller så?
Om det inte löser sig på annat sätt kan jag ta med mig en påse tills imorgon.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Godtfred

Citat från: AndersI skrivet 03 November 2022 kl. 12:36Panik! Jag glömde ta med asken med svarta Technic pins som ska hålla ihop allting. På de här borden kan man glömma att bara lägga plattorna intill varandra. Någon som kan ta med ett tjog, eller så?
Kan fixa, kommer om en timme ca.

Ohlliebricks

Hur brukar ni göra med minifigs när varje utställningsdag är slut? Plockar ni ihop dem? Tänkte ställa ut ett star warsbygge och det blir ju ett antal stormtroopers och andra figurer som lätt kan försvinna...

Gideon

Citat från: Ohlliebricks skrivet 03 November 2022 kl. 13:35Hur brukar ni göra med minifigs när varje utställningsdag är slut? Plockar ni ihop dem? Tänkte ställa ut ett star warsbygge och det blir ju ett antal stormtroopers och andra figurer som lätt kan försvinna...
Aldrig blivit av med en enda minifig på vid det här laget tjogvis med utställningar. Har aldrig oroat mig över att bli av med något när det är stängt mellan dagarna.
Däremot ställer jag kanske inte de mer värdefulla minifigurerna (eller figurer byggda med såna delar, typ från LotR) närmast besökarna när utställningen är öppen.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

AndersI

Carl T

Citat från: Gideon skrivet 03 November 2022 kl. 13:37Aldrig blivit av med en enda minifig på vid det här laget tjogvis med utställningar. Har aldrig oroat mig över att bli av med något när det är stängt mellan dagarna.

Jag brukar ha nio getter som står och betar på sådant avstånd att det skulle gå att sträcka sig över staketet och plocka dem. Jag gissar att de flesta i publiken inte har koll på att deras värde är ungefär som platina per gram. Det finns nog många minifigs som är avsevärt mer lockande för långfingrade besökare.

Jag litar på att andra utställare inte rör mina saker, och så länge det finns avspärrningar och/eller någon håller ett halvt öga på utställningen litar jag på att sakerna blir kvar under dagarna också. Men är det dyrare minifigs kan jag förstå om det inte känns bra att lämna dem. Är det enkelt att plocka ner och gömma undan de mest värdefulla kan man ju göra det.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

AndersI

Tunnan

AndersI

BlueBuilder

En stolt son som vann utställningens bästa unga byggare (tror jag formuleringen var). Jag vet inte vem som blev lyckligast, sonen eller jag. Applåderna ni gav honom var värda så enormt mycket. Tack!!! Ses imorgon!20221104_212226.jpg

Emma

Region Mitten