Klossfestivalen - 29-31 oktober 2022 Helsingborg Arena

Startat av Klossfestivalen, 21 September 2022 kl. 18:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnusengstrom

I anmälan står det medlem i swebrick. Det menas med betalande medlem?
Tänker på kvällsmaten på lördagen.

Anders67

Jag hade tänkt att vara med hela helgen - men jag får inte ihop det.

Så Jag kommer ned på fredagkväll och hjälper till med uppsättning, samt kommer ned på måndag kväll för nedtagning om det inte går att lösa på annat sätt.
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Klossfestivalen

Citat från: Wolcker skrivet 03 Oktober 2022 kl. 10:42
Citat från: Klossfestivalen skrivet 21 September 2022 kl. 18:34Måndag 31 oktober
09.00  Klossfestivalen öppnar! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 09.30)
16.00  Klossfestivalen stänger
16.01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
20:00  Helsingborg Arena stänger

Om man jobbar på måndagen och kan komma och plocka ner runt 17:30 tiden ungefär funkar det? Mitt tar inte så lång tid att packa ihop, sådär 15 min. Eller måste man vara där kl 16:01?

Självklart! Det finns folk på plats till minst kl.20 på måndagen.

Klossfestivalen

Citat från: Magnusengstrom skrivet 05 Oktober 2022 kl. 03:34I anmälan står det medlem i swebrick. Det menas med betalande medlem?
Du där varmt välkommen på utställarmiddagen som medlem i Swebrick som betalande eller ej.

Klossfestivalen

Hej hej.

Vi får besök av författaren Jens Andersen som skrivit boken "Ett liv med Lego : historien om familjen som skapade världens populäraste leksak" under lördagen på Klossfestivalen i Helsingborg. Hans bok har precis släppts på svenska och han signerar den på plats hos oss!

Men för er som inte kommer dit, så har vi av förlaget fått en speciallänk där ni kan köpa boken till lite rabatterat pris redan nu:

https://www.bokus.com/klossfestivalen

Det står på den landningssidan att man ska använda rabattkoden " LEGO " i versaler. Den använder man i kassan under kampanjkoder. Då dras det av rabatt. MEN det blir frakt på 29kr vilket är surt, så jag bad dom att justera rabattkoden ned en krona så slutköpet blir på 200kr prick - då blir det fri frakt. Så avvakta den liten stund innan ni beställer.

Dela gärna länken till andra!

Ha en fin helg!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Magnusengstrom

Citat från: Klossfestivalen skrivet 06 Oktober 2022 kl. 17:46
Citat från: Magnusengstrom skrivet 05 Oktober 2022 kl. 03:34I anmälan står det medlem i swebrick. Det menas med betalande medlem?
Du där varmt välkommen på utställarmiddagen som medlem i Swebrick som betalande eller ej.

Gött.

Jag ingår i ett CB då ska jag inte anmäla något i Utställningsformulär?

Klossfestivalen

Citat från: Magnusengstrom skrivet 11 Oktober 2022 kl. 00:13
Citat från: Klossfestivalen skrivet 06 Oktober 2022 kl. 17:46

Gött.

Jag ingår i ett CB då ska jag inte anmäla något i Utställningsformulär?

Yes! Vore toppen om du bara anmälde och skrev att du tillhör ett CB och vad det heter - och kanske vilken person som är sammankallande - mer så jag har allt på samma ställe. Tack snälla!

Tunnan

När man ska anmäla sitt bidrag, hur viktigt är det att veta antal bitar och tid? Förstår att de är en kul detalj men jag har verkligen ingen aning alls :/

Kwagge

Citat från: Tunnan skrivet 15 Oktober 2022 kl. 14:07När man ska anmäla sitt bidrag, hur viktigt är det att veta antal bitar och tid? Förstår att de är en kul detalj men jag har verkligen ingen aning alls :/

Skriv en el 100000 bitar... 1h el 1år.. som du säger så är det jättesvårt!

Skafte

Jag brukar väga byggena (om möjligt) och ange antal gram som antal bitar. Stämmer ofta rätt hyfsat - åtminstone tillräckligt för en utställning...

byStfn

Citat från: Skafte skrivet 15 Oktober 2022 kl. 17:30Jag brukar väga byggena (om möjligt) och ange antal gram som antal bitar. Stämmer ofta rätt hyfsat - åtminstone tillräckligt för en utställning...

Tänk att jag inte tänkt på detta! Smart!

S.Skjødt-Ladefoged

Jeg er også tilmeldt og glæder mig til at deltage i en udstilling i Sverige. :)

Jeg har fundet overnatning i gå afstand fra Arenaen, så håber bilen kan holde ved Arenaen hele weekenden?
Søren Skjødt-Ladefoged

Klossfestivalen

Citat från: S.Skjødt-Ladefoged skrivet 19 Oktober 2022 kl. 11:18Jeg er også tilmeldt og glæder mig til at deltage i en udstilling i Sverige. :)

Jeg har fundet overnatning i gå afstand fra Arenaen, så håber bilen kan holde ved Arenaen hele weekenden?

Vad kul att vi får lite internationella utställare till Klossfestivalen - det glädjer oss!

Yes! Vi ser till att ni kan parkera vid arenan under hele weekenden.

Varmt välkomna till Sverige!  ;)

Fredrik Novak
Klossfestivalen

jacobjacob76

Hej. Vi har drop in på nästa fredag. Den 28/10. På Crooked moon tattoo. Om du / ni vill komma😋❤️ vi bjuder på öl 🍺 tänker att en del av er kanske är i stan! Eftersom det är Klossfestivalen den helgen. Alla är välkomna! Sprid ordet till alla Lego nördar där ute ❤️🍺🥂😀😋

Mvh Jacob
Ps. Man måste inte tatuera sig.
Man kan hänga i min legoverkstad och
bygga Lego med.
YOLO! LEGO!!!

Klossfestivalen

Citat från: jacobjacob76 skrivet 19 Oktober 2022 kl. 19:49Hej. Vi har drop in på nästa fredag. Den 28/10. På Crooked moon tattoo. Om du / ni vill komma😋❤️ vi bjuder på öl 🍺 tänker att en del av er kanske är i stan! Eftersom det är Klossfestivalen den helgen. Alla är välkomna! Sprid ordet till alla Lego nördar där ute ❤️🍺🥂😀😋

Mvh Jacob
Ps. Man måste inte tatuera sig.
Man kan hänga i min legoverkstad och
bygga Lego med.
Det låter kul! Om det blir tid över efter all uppbyggnation inne på Klossfestivalen  ;)

Va? Kan man inte tatuera sig den fredagen?  :'(

Men vad gör det? Du är ju på plats på Klossfestivalen under lördagen och söndagen och tatuerar besökare live - och bara LEGO-motiv - eller hur?  8)

Så alla som vill, vågar, inte vågar, tänkt på det - vad väntar ni på? Bestäm er och gör er egen LEGO-tatuering live på Klossfestivalen lördag och söndag 29-30 oktober!!! Jacob kommer göra succé!
  ;D

Fredrik Novak
Klopssfestivalen