Klossfestivalen - 29-31 oktober 2022 Helsingborg Arena

Startat av Klossfestivalen, 21 September 2022 kl. 18:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Klossfestivalen

Klossfestivalen Helsingborg Arena 29-31 oktober 2022

Nu är det dags att anmäla sig och sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen!

Deadline 17 oktober att anmäla sig själv
Deadline 24 oktober att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/Wa1LftEyhCwE47rM7
Utställningsformulär (Byggen MOCs)  https://forms.gle/aeCTeudoCvQzBXDB7

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen på Helsingborg Arena:
Då vi besöker Helsingborg under höstlovet, så har vi även öppet under måndagen den 31 oktober.

Lördag kl.10-16
Söndag kl.10-16
Måndag kl.10-16

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen Helsingborg Arena

Fredag 28 oktober
12:00  Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
18:00  Mackor och kaffe/dryck serveras till utställare
21:00  Helsingborg Arena stänger

Lördag 29 oktober
08:00  Helsingborg Arena öppnar
09:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
10:00  Klossfestivalen öppnar! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 09.30)
16:00  Helsingborg Arena stänger
18:00  Utställarmiddag för utställare på Restaurangen inne på Helsingborg Arena
22:00  Restaurangen stänger

Söndag 30 oktober
09:00  Helsingborg Arena öppnar
10:00  Klossfestivalen öppnar! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 09.30)
16:00  Helsingborg Arena stänger

Måndag 31 oktober
09.00  Klossfestivalen öppnar! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 09.30)
16.00  Klossfestivalen stänger
16.01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
20:00  Helsingborg Arena stänger

Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick
  • Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats på arenan så skriver vi upp dom på Gästlistan.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas mackor & fika + kaffe/dryck på inflyttningsdagen fredag kl.18.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas sittande lunch lördag, söndag och måndag i VIP-loungen.
  • Utställarmiddag på lördag 29 oktober med start kl.18 ingår utan kostnad inkl. dryck till maten. Extra dryck kan köpas på plats.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugn miljö.
  • Utställare får utan kostnad delta på LEGO-Loppisen med ett bord - ni anmäler dagar i anmälningsformuläret
  • Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 25% rabatt

Deadline 17 oktober att anmäla sig själv
Deadline 24 oktober att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/Wa1LftEyhCwE47rM7
Utställningsformulär (Byggen MOCs)  https://forms.gle/aeCTeudoCvQzBXDB7

BOENDE
Vi har möjlighet att få fram bra priser på de Elite Hotell som finns i Helsingborg för de som önskar. Kontakta bara oss om intresse finns. Annars finns det andra billigare alternativ om ni bokar redan nu på andra boenden på t.ex. Hotels.com och liknande.

PARKERING
För er utställare så hoppas vi kunna lösa parkering åt er. Anmäl i formuläret om ni behöver parkering. Annars finns det gott om parkeringar runt om.

HITTA HIT
Klicka på denna länk så kommer ni till Helsingborg Arenas info:
https://hbgarena.se/hitta-hit/

________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något som vanligt? Säkert! Bara återkom med frågor!  ;D

OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar - vi ska försöka vara supertydliga när detta sker. Vi skriver i inlägget efter detta (nedanför) när vi gör uppdateringar

Ha en fortsatt underbar vecka!

Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se

Ps. Vi tar tacksamt emot alla förslag till förbättring och förändring av Klossfestivalen per mail. Även tankar kring saker som kan adderas osv. Tack! Ds.

Klossfestivalen

Wolcker

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Tunnan

Får man vara med och ställa ut några modulhus även om inte alla är egen design?
Tänker inte på legos egna men köpt ritningar till ett via internet och byggt.

Jesperrydhog

Det har jag med. Eller det hoppas att jag anmält till Helsingborg.

Ozp

Citat från: Tunnan skrivet 22 September 2022 kl. 18:05Får man vara med och ställa ut några modulhus även om inte alla är egen design?

Jag skulle säga. Sätt dit en väg framför med bilar och minifigurer och lite scener så har du en MOC av det

Tunnan

Citat från: Ozp skrivet 23 September 2022 kl. 07:24
Citat från: Tunnan skrivet 22 September 2022 kl. 18:05Får man vara med och ställa ut några modulhus även om inte alla är egen design?

Jag skulle säga. Sätt dit en väg framför med bilar och minifigurer och lite scener så har du en MOC av det

Jo tanken va ju isf flera hus, lite väg mm.

shutter

Gideon

Kunde inte vara med men min Castonien-modul är kvar nere i kvasi-Danmark och får vara med där :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Kwagge

Hej

Anders från Byggepladen är intresserad av att komma o ställa ut o undrar om han kan bo hemma hos någon?

Om Någon som kan tänka sig det så parar jag ihop så Ni kan prata privat.

Wolcker

Citat från: Kwagge skrivet 26 September 2022 kl. 21:06Hej

Anders från Byggepladen är intresserad av att komma o ställa ut o undrar om han kan bo hemma hos någon?

Jag kan fixa en plats ca 30 min där ifrån i Höganäs
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Bokeslundsparken

Jag har anmält mig men inga byggen än. Funderar på vad och hur mycket. Så mycket som möjligt eller?
Är det någon som ska dit som har två technic-gubbar att låna ut?
In vino veritas.

Kwagge

Citat från: Wolcker skrivet 27 September 2022 kl. 22:31
Citat från: Kwagge skrivet 26 September 2022 kl. 21:06Hej

Jag kan fixa en plats ca 30 min där ifrån i Höganäs

Anders har fått din email..

Wolcker

Citat från: Klossfestivalen skrivet 21 September 2022 kl. 18:34Måndag 31 oktober
09.00  Klossfestivalen öppnar! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 09.30)
16.00  Klossfestivalen stänger
16.01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
20:00  Helsingborg Arena stänger

Om man jobbar på måndagen och kan komma och plocka ner runt 17:30 tiden ungefär funkar det? Mitt tar inte så lång tid att packa ihop, sådär 15 min. Eller måste man vara där kl 16:01?
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

byStfn

Någon som vill samåka från Stockholm tidig fredag? Antingen om du har bil eller så hyr jag, men körkort är ett måste så jag slipper köra själv :)