SBC September - En kopp te?

Startat av Godtfred, 07 September 2022 kl. 20:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

SBC LXVIII

Månadens bit är muggen 3899 "Minifigure, Utensil Cup", den har funnits sedan 1979! Och finns i många färger...

Se om ni kan fylla den med något kul, eller någon helt annan användning!

Reglerna är som vanligt:
  • Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas innan midnatt den 30/9
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

embe

MarLar

Kul. Hade själv koppen i tanken när jag hade förmånen att välja bit.

janhansson

En spindel.

spindel.jpg

Får man använda 3899 i färger som finns att köpa, men som inte funnits i något set? Annars får jag byta färg.

Godtfred

MarLar

Delar av min världsbild rasade när jag insåg att muggarna inte kan sättas i varandra. Hoppas ändå hinna få till ett bidrag.

Godtfred

Sorry om jag medverkat till din raserade värld...  :(

andreaseldh

Är det Anti-stud både uppe och nere?

andreaseldh

Och här är mitt tävlingsbidrag. Precis som alla företagsledare, vet Lord Business att större alltid är bättre!

P9211506.JPG

Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 21 September 2022 kl. 23:48Är det Anti-stud både uppe och nere?
Nej, det är osystem uppe.

Citat från: andreaseldh skrivet 22 September 2022 kl. 00:03Och här är mitt tävlingsbidrag. Precis som alla företagsledare, vet Lord Business att större alltid är bättre!
Det där ser ut som 851400. Gillar hur du tänker utanför boxen.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Studley Heinsbergen

Väljer att kalla en spade en spade, och en mugg eller mugg (eller en sejdel?). Damen bad förvisso att bli överraskad när herrn i den kabelstickade tröjan frågade vad hon ville ha att dricka, men hon uppskattade inte den dåliga Monty Python-referensen.

MarLar

Här kommer mitt bidrag. Hade föredragit en annan färg på biten som håller samman kopparna men den lyxen medgav inte samlingen...
(tyvärr lyckas jag inte posta en video. Den gör sig bättre så)

DNA

iConloc

Med skattkartan i handen och sin nya superlampa ger sig Indy ut på skattjakt. Han är så koncentrerad på skatten att han inte märker Björnen som smyger upp bakom.......