Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

21336 The Office

Startat av danielbrrssn, 16 juli 2022 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

danielbrrssn


https://www.lego.com/sv-se/product/the-office-21336

Från LEGOs hemsida:
1499,00 kr - Kommer snart: 1 October 2022
CitatÅterskapa en amerikansk arbetsplats med denna LEGO® Ideas samlar- och uppvisningsmodell (21336), som inspirerats av mockumentären The Office. Bygg välbekanta miljöer från Dunder Mifflins kontor i Scranton med LEGO klossar, däribland chefen Michael Scotts kontor (som kan dras ut för att visas upp individuellt), konferensrummet och mycket mer.

Fantastisk presentidé för alla som älskar The Office
Setet innehåller 15 LEGO minifigurer: Michael Scott, Dwight Schrute, Jim Halpert, Pam Beesly, Ryan Howard, Angela Martin, Oscar Martinez, Kevin Malone, Stanley Hudson, Kelly Kapoor, Phyllis Lapin Vance, Meredith Palmer, Creed Bratton, Toby Flenderson och Darryl Philbin, plus en LEGO figur av Angelas katt Garbage. Det finns också massor av tillbehör som hänför sig till roliga scener, som en häftapparat i gelatin, guldbiljett, Dundie-priset och muggen med texten "World's Best Boss".

Välkommen till din zon
Håll utkik efter andra högkvalitativa LEGO set för vuxna i samlingen. Oavsett vad du gillar finns det ett byggprojekt för dig.


  • LEGO® Ideas uppvisningsmodell av en amerikansk arbetsplats (21336) – Återupplev hysteriska avsnitt av den amerikanska mockumentären The Office med denna sektion av Dunder Mifflins kontor i Scranton i LEGO klossar
  • 15 minifigurer av huvudkaraktärerna i The Office – Michael, Dwight, Jim, Pam, Ryan, Angela, Oscar, Kevin, Stanley, Kelly, Phyllis, Meredith, Creed, Toby och Darryl, plus en LEGO figur av katten Garbage
  • Autentisk planlösning – Bygg receptionen, Michaels kontor (som kan dras ut och visas upp individuellt), Jims och Dwights skrivbord, Phyllis och Stanleys skrivbord och konferensrummet
  • Tillbehör som inspirerats av klassiska scener – Innehåller Jims tekanna, brev och förlovningsring till Pam, Michaels filmmanus, Dwights gömda vapen, Kevins chiligryta och en häftapparat i gelatin
  • 12 av minifigurerna har 2 olika ansiktsuttryck – Vrid på huvudena för att visa olika känslolägen. Och hitta många föremål på kontoret från tv-seriens mest oförglömliga ögonblick
  • Bygg och visa upp – Modellen är 7 cm hög, 30 cm bred och 25 cm djup. Ge detta LEGO® set med 1 164 delar i födelsedagspresent eller julklapp till dig själv eller till ett annat fan av The Office
  • Steg-för-steg-instruktioner – Detta set med 1 164 delar innehåller en illustrerad broschyr om The Office, setets fandesigner och LEGO® designer, plus steg-för-steg-instruktioner som gör det roligt att bygga
  • Utvalt av LEGO® fansen – Detta byggset för vuxna är ett av en rad olika LEGO® Ideas set som skapats av en fandesigner, röstats fram av LEGO fans och tillverkats av LEGO Koncernen
  • Hög kvalitet – LEGO® klossar uppfyller stränga branschstandarder för att säkerställa att de är säkra och enkla att sätta ihop för robusta byggen
  • Testad säkerhet – LEGO® delar tappas, värms, krossas, vrids och analyseras noggrant för att se till att de uppfyller strikta globala säkerhetsstandarder
Det här setet ligger långt upp på önskelistan.  :)

Ser bra ut även om det inte är perfekt. Det är en väldigt bra serie som jag sett om ett antal gånger.

Vill passa på att tipsa om podden Office Ladies https://officeladies.com/. Bra pod om the Office.

andreaseldh

Även med Henrik Dorsin (längst till höger) från den svenska versionen :)


mechamike

Blir ju ett köp, men ser inte fram emot stickers, över 60 stickers...  >:(
?

Wolcker

detta såg roligt sätt ut när vi fick fråga dom i skaerbaek.
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

KallEl75

60 stickers alltså?

För oss med darriga fingrar är det över gränsen för "tortyrliknande verksamhet"

Om någon har tips på hur man skall få dit klistermärken på ett snyggt sätt emottages dessa tacksamt.

Lyckligtvis spelar dock antalet klistermärken i detta fall mindre roll för min del då jag slutade tittade på "The Office" 10 minuter in på avsnitt 1... ( Ni kan säkert räkna ut varför själva. :) )

Myko

Citat från: KallEl75 skrivet 04 oktober 2022 kl. 09:21Lyckligtvis spelar dock antalet klistermärken i detta fall mindre roll för min del då jag slutade tittade på "The Office" 10 minuter in på avsnitt 1... ( Ni kan säkert räkna ut varför själva. :) )

För många klistermärken?

KallEl75

Japps precis.... ( Eller alternativ två... Att serien var så erbarmeligt usel att jag inte stod ut längre tid än så... )

BeardedNerd

Citat från: KallEl75 skrivet 04 oktober 2022 kl. 09:2160 stickers alltså?

För oss med darriga fingrar är det över gränsen för "tortyrliknande verksamhet"

Om någon har tips på hur man skall få dit klistermärken på ett snyggt sätt emottages dessa tacksamt.

Lyckligtvis spelar dock antalet klistermärken i detta fall mindre roll för min del då jag slutade tittade på "The Office" 10 minuter in på avsnitt 1... ( Ni kan säkert räkna ut varför själva. :) )

Tips för stickers: använd en pincett, gärna en vinklad. Det är betydligt lättare att placera rakt när man inte har fingrarna i vägen.

Gideon

Citat från: BeardedNerd skrivet 11 oktober 2022 kl. 18:44Tips för stickers: använd en pincett, gärna en vinklad. Det är betydligt lättare att placera rakt när man inte har fingrarna i vägen.
Sätta ena sidan av klistermärket på spetsen på en brick separator fungerar också rätt bra för att hålla fingrarna borta har jag märkt.

KallEl75

Citat från: BeardedNerd skrivet 11 oktober 2022 kl. 18:44
Citat från: KallEl75 skrivet 04 oktober 2022 kl. 09:2160 stickers alltså?

För oss med darriga fingrar är det över gränsen för "tortyrliknande verksamhet"

Om någon har tips på hur man skall få dit klistermärken på ett snyggt sätt emottages dessa tacksamt.

Lyckligtvis spelar dock antalet klistermärken i detta fall mindre roll för min del då jag slutade tittade på "The Office" 10 minuter in på avsnitt 1... ( Ni kan säkert räkna ut varför själva. :) )

Tips för stickers: använd en pincett, gärna en vinklad. Det är betydligt lättare att placera rakt när man inte har fingrarna i vägen.

Tack för tipset. Frågan är dock hur mina darriga fingrar klarar av att "balansera en pincett"

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.