[MOC] Färgkarta Klosskostym 37191c*

Startat av andreaseldh, 28 Juni 2022 kl. 15:45

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 14 April 2026 kl. 14:21City-setet innehåller en klossfigur i en ljusblå nyans. Befarar att det är Bright Light Blue, men det är lite svårt att avgöra på den läckta bilden. Keps i samma färg och vita armar och ben. Den har dock en unik tile med reklam för en biltvätt.

Hittade en film på Youtube. Mycket trevligt set med två bilar och 4 figurer. Kommer i juni och kostar 50£, ett givet köp!

andreaseldh

Citat från: Joyride skrivet 14 April 2026 kl. 16:19I senaste BAM-kollektionen finns en i coral

Mycket trevligt, enligt Instagram har de funnits sedan februari. Får väl bli en liten tur till Solna inom en snar framtid!

BAM_2026_02.jpg

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 14 April 2026 kl. 14:21City-setet innehåller en klossfigur i en ljusblå nyans. Befarar att det är Bright Light Blue, men det är lite svårt att avgöra på den läckta bilden. Keps i samma färg och vita armar och ben. Den har dock en unik tile med reklam för en biltvätt.

Nu visas setet på lego.se! Kostar 699,90 kr och släpps 1 juni. Det får bli en måndagsutflykt till Solna! Och ja, cabrioletägaren kör genom biltvätten med öppen sufflett!

Har klossfiguren en ny inverted tile 2x3 på ryggen?
Svårt att säga, bitlistan innehåller plate 2x3 3021 i Dark Blue.
Själva klosskostymen är gissningsvis Medium Azure baserat på de andra ljusblå bitarna i setet.

MrUzagi

Jag hade hoppats hinna förbi Lego Store för att plocka upp en klosstorso i Coral, men det har inte blivit av, och ser inte ut att bli i närtid heller. Så nu är jag rädd att den ska försvinna innan jag hinner dit. Är det någon som kan tänka sig att förbarma sig över en klosstok? ,:)

MrUzagi

Citat från: andreaseldh skrivet 04 Maj 2026 kl. 01:22Har klossfiguren en ny inverted tile 2x3 på ryggen?
Svårt att säga, bitlistan innehåller plate 2x3 3021 i Dark Blue.
Själva klosskostymen är gissningsvis Medium Azure baserat på de andra ljusblå bitarna i setet.
Hoppas det ska bli lättare att lägga vantarna på en i den färgen än de som bara landar i BaM i alla fall.

CopMike

Citat från: MrUzagi skrivet 04 Maj 2026 kl. 13:43Jag hade hoppats hinna förbi Lego Store för att plocka upp en klosstorso i Coral, men det har inte blivit av, och ser inte ut att bli i närtid heller. Så nu är jag rädd att den ska försvinna innan jag hinner dit. Är det någon som kan tänka sig att förbarma sig över en klosstok? ,:)
Fixar (y)!

CopMike

Citat från: MrUzagi skrivet 04 Maj 2026 kl. 13:43Jag hade hoppats hinna förbi Lego Store för att plocka upp en klosstorso i Coral, men det har inte blivit av, och ser inte ut att bli i närtid heller. Så nu är jag rädd att den ska försvinna innan jag hinner dit. Är det någon som kan tänka sig att förbarma sig över en klosstok? ,:)
Fixat (y)!

andreaseldh

Nu har jag en komplett samling juni 2026 och precis som jag misstänkte, är den senaste färgen Medium Azure!

20260601_155040_AC by Andreas Eldh, on Flickr

20260601_161341_AC by Andreas Eldh, on Flickr

Magnus den store

Wunderbar, jag väntar några månader till den dyker upp i PaB eller BL.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!