[MOC] Färgkarta Klosskostym 37191c*

Startat av andreaseldh, 28 Juni 2022 kl. 15:45

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Klosskostymen 37191c* har hittills (juni 2025) släppts i totalt 10 färger! Figurerna med händer i samma färg är från två olika CMF-serier, Adidasfiguren är från ett set. Alla övriga är från Build-A-Minifigure och byggda enligt TLG:s förslag. De flesta av dessa listas som Custom Items i BrickLinks butiker. På sista raden får mina MOC-ar plats tills vidare.

Figurer från CMF/set:

Figurer från BaM:

brick_2025_june by Andreas Eldh, on Flickr

Ursprunglig post

Nu har jag kommit halvvägs med min färgkarta över Klosskostymen 37191c*. Vi ser figurerna , och men utan tile och sticker.

P6281451-beskuren.jpg

Magnus den store

En sån där sak som jag också samlar på, men skolådan får inte vara med på min. Saknar ett par ben och jag vill även byta ut de gula händerna på ena figuren, men det är lättare sagt än gjort.  :-\  Jag har en tanke om att ha en huvudbonad i samma färg som klossen.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Citat från: Magnus den store skrivet 03 Juli 2022 kl. 18:20
Saknar ett par ben och jag vill även byta ut de gula händerna på ena figuren, men det är lättare sagt än gjort.  :-\

Jag tar tillbaka det. Kom på att det numera finns massor med figurer som har händer i rätt färg:
https://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=983&in=M&colorID=39&ov=Y

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 03 Juli 2022 kl. 18:20
En sån där sak som jag också samlar på, men skolådan får inte vara med på min. Saknar ett par ben och jag vill även byta ut de gula händerna på ena figuren, men det är lättare sagt än gjort.  :-\  Jag har en tanke om att ha en huvudbonad i samma färg som klossen.

Mycket fiffigt att bygga 11/2 knopp mellanrum! Jag har själv samma tanke med hår/huvudbonad för de båda BAM-färgerna. Förhoppningsvis anländer de sista BestälLningarna imorgon ;)

Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 03 Juli 2022 kl. 23:26
Mycket fiffigt att bygga 11/2 knopp mellanrum!

Det är bara temporärt. Sen ska de in i en Ribba-ram tillsammans med andra figurer såsom 80678pb01. Då kommer avståndet passas så att det är samma för alla.

Citat från: andreaseldh skrivet 03 Juli 2022 kl. 23:26
Jag har själv samma tanke med hår/huvudbonad för de båda BAM-färgerna. Förhoppningsvis anländer de sista BestälLningarna imorgon ;)

Klossen i Bright Light Blue har tyvärr inte så mycket att välja på. Håret 99930 borde få plats men resten är jag tveksam till.

Passar inte
25750pb03
65730pb01
66912pb01
69558pb01
69562pb01

Passar någorlunda men kanske inte legalt
25973pb01 (Red)
35660pb0* (Blue, Dark Turquoise & Red)

Passar
11258 (Blue)
11303 (Blue, Dark Turquoise & Red)
16175pb01 (Red)
16497 (Blue)
79984pb0* (Dark Turquoise)
98381 (Bright Green)

andreaseldh

Intressant lista, faktum är att ingen av CMF:ernas frisyrer passar heller. Håret tar emot innan huvudet bottnar helt. Intressant också att vi har olika mål med våra samlingar: du samlar färger, medan jag satsar på kompletta officiella figurer. Bright Light Blue och Dark Turquoise är ju visserligen inte officiella figurer, men det ser ut som att LEGO-butikerna har kommit överens om samma huvud och hår. Jag fick det till BLB, och för DT valde jag huvud och hår från .

Inte nog med att detta är den första färgkarta som jag fått komplett, den är 17 procent mer än komplett eftersom jag har med Adidasfiguren i två versioner!

P7041453-beskuren by Andreas Eldh, on Flickr

Och för er som är nyfikna, mina övriga färgkartor

Magnus den store

För mig är det mer kopplat till maskeradfigurer. Sen är jag nog så långt från purist man kan komma så jag uppgraderar flera av mina figurer. Banangubben har exempelvis gula ben, torso och armar. Färgjusteringar är nog min vanligaste modifiering.

Min Adidas-skolåda kombinerar jag inte med klossfigurerna. Planen är istället en custom-skolåda för Nike Air.

Magnus den store

Magnus den store

En Reddish Orange (37191c10) till min samling! Dock finns inte de andra bitarna som jag behöver för att färdigställa figuren - än!

37191c10.jpg

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 04 Juli 2022 kl. 21:24Inte nog med att detta är den första färgkarta som jag fått komplett...

Den var komplett! Men i och med dessa tre som jag köpte här om dagen, så saknar jag nu endast orange (och matchande byxor).

20250604_023215_800x600.jpg

Emma

Jag har helt missat att uppdatera min samling. Tack för påminnelse!

Andreaseldh! Kan inte du uppdatera första posten med din nuvarande samling? Lättare att följa ditt samlande och hitta igen det, än att skrolla efter inlägg mitt i.
Region Mitten

andreaseldh

Duger det med en lista tills vidare?

andreaseldh

Nu har nya byxor kommit och även den sista färgen orange! Återstår bara att hitta mina första sju figurer :P

20250610_204114-autokorr by Andreas Eldh, on Flickr

Grön och Röd-orange fick behålla huvud och hår. Rosa har fått en mössa. Eftersom röd-orange byxor endast finns i lilla storleken, valde jag Chima-gula byxor istället.

Jag har även beställt den Rosa figuren i @Magnus den stores inlägg ovan. Finns det några motsvarande "officiella förslag" för dessa färger?

Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 10 Juni 2025 kl. 21:03Finns det några motsvarande "officiella förslag" för dessa färger?

Dessa vill jag minnas stämmer överens med de första bilderna som jag såg.

BAM 2021 Dark Turquoise.PNG
Dark Turquoise

Bam 2024 Green.jpg
Green: Den är från kvartal fyra 2024 och är julpyntad.

BAM 2023 Orange.png
Orange

BAM 2025 Reddish Orange.png
Reddish Orange

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 10 Juni 2025 kl. 21:28Dessa vill jag minnas stämmer överens med de första bilderna som jag såg.

Tackar! Julklappen måste jag försöka få tag på, men de andra var ganska tråkiga.

Köpte förresten delar till ytterligare en orange!

20250611_070207-autokorr by Andreas Eldh, on Flickr